کاهش آسیب‌پذیری مدیریت بازارهای صنعتی نوظهور در ایران با محوریت جذب سرمایه
کاهش آسیب‌پذیری مدیریت بازارهای صنعتی نوظهور در ایران با محوریت جذب سرمایه
دوره 2، شماره 21، بهمن 98، صفحه 108-95
نویسندگان : فریدون امیدی و علیرضا بهادر * و زهره زاج

چکیده :
تحریم های اقتصادی اخیر باعث شده که منابع، پتانسیل‌ها و صنایع درون کشور به‌صورت غیرفعال یا نیمه فعال دربیایند. در این مطالعه عوامل تأثیرگذار بر بازار نوظهور که باعث خروج سرمایه، تمرکز مالکیت، کاهش نقدینگی و حذف سرمایه‌گذار از بازار می‌شود را بررسی کرده و نتیجه شد که کمیته‌ی راهبردی بازارهای نوظهور ایران با یک سیستم واحد حسابداری و مالی تحت شبکه مهم‌ترین عامل تأثیرگذار است. باوجود کمیته راهبردی و سیستم واحد مالی حسابداری تحت شبکه و مشاوران کمیته، کلیه‌ی سرمایه‌گذاران با اطمینان کامل و بدون ریسک می‌توانند با مشورت، مشاوران کمیته وارد عرصه موردنظر خود شوند. به‌این‌ترتیب تمرکز مالکیت و محدودیت‌ها حذف می‌گردد. همچنین ریسک ورود سرمایه‌گذاران که در بازارهای نوظهور درصد بالایی دارد به صفر رسیده و اطمینان از حداکثر بازدهی سرمایه‌ی، سرمایه‌گذاران در بازارهای نوظهور تضمین می‌گردد. که این امر باعث افزایش سرمایه، افزایش نقدینگی، ورود سرمایه‌گذاران خارجی و افزایش رقابت در بازار و موفقیت بازار نوظهور را در پی دارد.

واژگان کلیدی :
بازارهای نوظهور، تمرکز مالکیت، مدیریت، حسابداری