ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

نقش آزادی یادگیری در پیش بینی پیوند به مدرسه و خوش بینی تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه
دوره 7، شماره 82، اسفند 1403، صفحات 27 - 34
نویسندگان : انار مرادی* 1
1- کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور، واحد تهران جنوب، تهران، ایران
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش آزادی یادگیری در پیش بینی پیوند به مدرسه و خوش بینی تحصیلی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر سنندج در سال تحصیلی 1404-1403 بودند که به روش نمونه گیری در دسترس تعداد 150 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه آزادی یادگیری، پرسشنامه خوش بینی آموزشی و پرسشنامه پیوند به مدرسه بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون تک متغیره با نرم افزار آماری SPSS نسخه 21 استفاده شد. براساس یافته ها بین آزادی یادگیری با پیوند به مدرسه (01/0p<؛ 417/0=r) و خوش بینی تحصیلی (01/0p<؛ 490/0=r) در دانش آموزان دوره دوم متوسطه رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون نشان داد که 3/17درصد از پیوند به مدرسه و 24 درصد از خوش بینی تحصیلی دانش آموزان از طریق آزادی -یادگیری تبیین می شود (01/0p<). نتایج به دست آمده بر اهمیت توجه به آزادی یادگیری به عنوان یکی متغیرهای تاثیر گذار بر پیوند به مدرسه و خوش بینی تحصیلی در دانش آموزان تاکید دارد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانكاركرد خانوادهعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیپاد اسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیکودک آزاریحقوق حمایتیمدیرانهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانقابلیت های پویا مبتنی بر بازارعملکردتمایل به صادراتزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقآموزش و یادگیریاعتیاد به اینترنتاجتماعیگوشیدانش آموزسبک های تدریسعاقلهضمانبیمه دیه مسئولیتجریرهعصبهزهدریاضتکلبیوندوره ابتداییبلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیثبت الکترونیکگرانیممالیکاقتصادسازگاریسرزندگی شهرینوآوریآموزشاخلاق سازمانینوجوانداعش خراسانتهدیدامنیتطالبانوقفزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتراه حسینَشامتاریخشادکامیتمدن اسلامیموسی صدرتقریبادیاناهل بیتادبیات مللاسپانیاپرتغالمغربحفصیانموحداناروپااورشلیمساسانیانفراعنه مصرحقوق مدنینيروي نظاميبریتانیاتدریساینترنتفسادمجازاتپیترزهرستمالکیت معنویلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعخشونت معلمخودپندارهاسنادقاجارسودلذتقرآنتجرّیحقوقفقهکلامرنگشکلبازیدیدگاه اسلاممحققاناهل قلمتکفیرجهادتربیت بدنیجرمدستورتمرینحبسآرزوروشادبیات دینیانگیزهخشماملادیکتهالثیارستمزنتشیعرسانهدولتصبوریمادرناسطبیعتنظارتمغمغبچهحافظتکرارموسیقیشبصبحنمادطلاققدرتباسکاسبخردورزیداناییعقلحماسهعشقهنرشعراسترپوریمقلمروهاقصهاضطرارشطححجابمتهمبحرانجامعهناشررایانهشخصکیفیکمیقانونترازتئوریمعنویتایذهکرونافمینیسمتغذیهانقاذدینذکربهمنکوفهتوبهتوحیدپلیسکیفرتلمیحفردیسنتشرکنفقهزوجهزوجمالیقَسمقمتوفیقمعیاركارغربتهاجمحجیتهزینهدعاقولمردمدنیاعدهولبهبیعتمارعقدجنگعناصرحجرنداعتدیقالیتفکردهانتقریرعربداستان هاپیریمحلهتابوتقلیدمُثلفهممبیعوكيلنقدرتموبدمهدیحلبنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !