ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

نقش رسانه ها و تکنولوژی آموزشی در یادگیری و تعلیم و تربیت
دوره 6، شماره 61، خرداد 1402، صفحات 88 - 100
نویسندگان : مریم اسفرودی* 1

1 کارشناسی زبان انگلیسی از دانشگاه پیام نور واحد بیرجند

چکیده :
خلق یک نظام آموزشی که قابلیت تربیت افراد برای زیستن در جهانی متغیر را داشته باشد از اولویت¬های جامعه مدرن است. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از نظام های آموزشی قصد دارند فناوری¬های نوین آموزشی را در فرآیند تدریس و یادگیری به کار گیرند تا یک نظام آموزشی پیشرفته و به تبع آن ملتی پیشرفته تربیت نمایند. یکی از مهمترین اجزا فناوری اطلاعات، تکنولوژی آموزشی است. تکنولوژی آموزشی عبارت است از مجموعه روشها و دستورالعمل هایی که با استفاده از یافتههای علمی برای حل مسائل آموزشی اعم از طرح، اجرا و ارزشیابی در برنامههای آموزشی به کار گرفته میشود. تکنولوژی آموزشی برای گسترش آموزش و پرورش و یادگیری نقش بسیار موثر، کارساز و کارآمدی دارد. با گسترش تکنولوژی از جمله تلویزیون، ویدئو، میکروسکوپ ساده و الکتریکی و غیره امکان آموزش دانش آموزان را می توان بسیار بالا برد. در این مقاله پژوهشگر سعی کرده است پژ تا نقش رسانه ها و تکنولوژی آموزشی در یادگیری و تعلیم و تربیت را بررسی کند. نگارنده با روش توصیفی- تحلیلی و تحقیق کتابخانه ای و با بررسی جدیدترین منابع داخلی و خارجی معتبر، به بررسی این موضوع پرداخته و سعی کرده توضیحات کامل و جامعی ارائه دهد.
کلمات کلیدی :
یادگیری، تکنولوژی آموزشی، تعلیم و تربیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !