ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

مدل مفهومی مهندسی مجدد مبتنی بر حکمرانی شبکه‌ای نرم افزار کتابخانه ديجيتال بر اساس ايجاد ترویج علم و شاخص های آن ( مورد کاوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران)
دوره 6، شماره 65، مهر 1402، صفحات 15 - 34
نویسندگان : مریم طاهری 1، فائزه دلقندی* 2
1- دانشجوی دکتری، دانشجوی دکتری گروه علم اطلاعات و دانش شناسي،دانشگاه پیام نور، ایران
2- استادیار علم اطلاعات و دانش شناسي، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده :
هدف: هدف اصلی این پژوهش، ارائه مدل مفهومی مهندسی مجدد برای نرم افزار کتابخانه دیجیتال برای توسعه کتابخانه های دیجیتالی و حکمرانی شبکه‌ای آن برای توسعه یک سری خط مشی ها برای گسترش در پیشرفت علمی و رواج آن در ایران اسلامی از طریق کتابخانه و از بین اعضای کتابخانه ملی ایران است. این مدل بر مبنای مدیریت و اشتراک دانش بین خبرگان واعضای کتابخانه ملی ایران بر اساس شاخص‌های آن ساخته شده است. در این پژوهش، ابتدا نیازمندی ها و کارکردهای کارکنان کتابخانه دیجیتال در کتابخانه ملی ایران بررسی شده است. در این مرحله یک مدل مفهومی مهندسی مجدد مبتنی بر اشتراک دانش برای خبرگان بر منبی حکمرانی شبکه ای برای ترویج علم توسعه نرم افزار کتابخانه ای پیشنهاد شده است. روش‌شناسی : در این پژوهش، از روش تحقیق کیفی و کاربردی توصیفی استفاده شده است. برای جمع‌آوری داده‌ها، از مصاحبه ساختاریافته و از طریق داده کاوی و پرسشنامه و برای پاسخ گویی مصاحبه شونده گان از کد گذاری باز استفاده شده است که از طریق اعضای کانونی کتابخانه ملی ایران و همچنین مطالعه مستندات و منابع مرتبط با کتابخانه دیجیتال بوده است. همچنین برای طراحی مدل مفهومی مهندسی مجدد در کتابخانه دیجیتال از نرم افزار اطلستی نیز استفاده شده است. یافته ها: این پژوهش در چهار حوزه تعریف گردیده است که این حوزه ها در حقیقت حوزه هاي فعالیت مهندسی مجدد مبتی بر اشتراک دانش در ایجاد کتابخانه دیجیتالی هستند. • عملکرد و استفاده کاربران و کارکنان کتابخانه دیجیتالی سازمان اسناد و کتابخانه ملی • کاربري نرم افزار کتابخانه دیجیتالی در مدل اشتراک دانش در نگاه ترویج علم • طراحی نرم افزار کتابخانه دیجیتالی در مدل اشتراک دانش درحکمرانی شبکه ای • شبکه هاي ارتباطی بر مبنای شاخص‌ها در مدل اشتراک دانش بر مبنی مهندسی مجدد در ترویج علم نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده می توان به موارد مربوطه نیز اشاره نمود: 1- نیاز به یک سیستم مدیریت دانش در پروژه کتابخانه دیجیتال وجود دارد. 2- نیاز به ایجاد یک سیستم اشتراک دانش بین خبرگان و سایر افراد در سازمان وجود دارد. 3- استفاده از مدل و الگوی مهندسی مجدد بر مبنای مدیریت و اشتراک دانش، می‌تواند بهبود عملکرد پروژه و بهبود کیفیت نرمال در ایجاد فناوری اطلاعات و مدیریت دانش درست برای نرم افزار کتابخانه دیجیتال ایجاد کرد. 4- همچنین این معیارها براي فهم هرچه بهتر مهندسی مجدد برای نرم افزار کتابخانه دیجیتالی و ارائه ارزیابی و مدل مفهومی جدید اشتراک دانش است که درروش پژوهش و توضیحات بیشتر در انتهای این مقاله آمده و حائزاهمیتند و بر اساس نرم افزار کتابخانه دیجیتال کتابخانه ملی ایران مورد بررسی قرار گرفته است.
روان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیدين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیبرنامه ریزی آموزشیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزندستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکناننظام گزینش نیروی انسانی و بانک پارسیانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیكاركرد خانوادهاخلاقعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیجمعیت شناسی و احساس تنهاییکودک آزاریحقوق حمایتیقوانین کیفریعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکاندرس زبان انگلیسیمنابع و قابلیت مبتنی بر بازارعملکردحمایت دولتهنر دوره قاجارزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضیقاتل و مجنی علیهفقه مقارنیادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقآموزش و یادگیریاعتیاد به اینترنتاجتماعیگوشیدانش آموزآموزش و پرورشدانش آموزانسبک های تدریسعاقلهضمانجریرهعصبهتصوّف اسلامیزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوناپیکوریسمدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیگرانیممالیکاقتصادننشاط کاری معلمانسازگاریطراحی شهرینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفترویج وقفزنانابرازگریتعارضغزهصلیبیعرفاتراه حسینفتح صلاحیَِشامتاریخعدالت جنسیتیخودتوانمندیتقریبادیانمذاهباسپانیاپرتغالمغربحفصیانموحداناروپاتعالیم اسلامیبریتانیاطناب زنیتدریسسیستانخوارجاینترنتاعتدالفسادپیترزهرستمالکیت معنویلایحهشیعهمعلممتعلمضررضرارضرّموانعارزشیابیکودکاسنادقاجارسودلذتمدینه النبیبازی درمانیقرآنتجرّیحقوقفقهکلامگشودگیرنگشکلاهل قلمتکفیرجهادجرمتمرینچاقیحبسآرزوروشانگیزهخلاقيتخشماملادیکتههایدگراندیشیدنالثیارستمزنتشیعرسانهپرورشپناهندگانصبوریمادرناسانساناجتهادمغمغبچهموسیقیشبصبحنماداتیسمقدرتاسبشکارعقلشاهنامههنرشعراسترپوریمقصهحلاجحجابپیامدهاتکالیفکمیترازمدلالگوایذههومرکروناابن هیثمرمانعافیتدینذکربهمنقطرمعادتبرّیتمکنزوجهزوجمالیقَسمقمنشانهتوفیقكارآثارلجاجتدعاقوللفظبصیرتمردمدنیامشهدصلحخنثیعدههدفمحتواتسننمصلحمنجیمدهوهولبهمارفناوریحجرندرحلهفقهیخلعساسانیقالیتقریرآتناپیریتاثیردروغقبضبداءمنابعگلفرممبیعکُـلبنقدرتمتونتورم
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !