ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه‏ ی سبک‏ های یادگیری دانش‏ آموزان با پیشرفت تحصیلی آن‏ها، با پیش‏ فرض تعدیل کننده‏ های جنسیت و پایه، در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج
دوره 2، شماره 19، آذر 98، صفحات 0 - 0
نویسندگان : محمود ابوالقاسمی 1، ذوالفقار رضائی رفیع* 2، معصومه رضائی منش 3
1- موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي،کرج،ایران
2- کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي،کرج،ایران
3- کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی،دانشگاه ازاداسلامی واحدکرج-ایران
چکیده :
حیاتی‏ترین و مؤثرترین دوره‏ی یادگیری، دوره‏ی ابتدایی است، چرا که این دوره را دوره‏ی کاشت نامیده‏اند و در واقع بذر تقوا، تعهد، خلاقیت، نوآوری، مسئولیت‏پذیری، خودشکوفایی و ... در این دوره نهادینه می‏شود. به بیان دیگر بدون تردید کاربست سبک مؤثر یادگیری در این دوره منجر به تعمیق و بست یادگیری در فراگیران می‏شود. نگاهی گذرا به کشورهای پیشرفته‏ی جهان بیانگر این مطلب است که در دوره‏ی ابتدایی از سبک‏های منحصر به فردی استفاده می‏کنند. یکی از این سبک‏ها، سبک‏های یادگیری کُـلب است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر سبک‏های یادگیری بر پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان دوره‏ی دوم ابتدایی با پیش‏فرض تعدیل کننده‏های جنسیت و پایه، در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج انجام شد. اين پژوهش به لحاظ هدف کاربردي و از نظر داده‏ها کمّی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه همبستگی می‏باشد. جامعه‏ی آماری را در این پژوهش، کلیه‏ی دانش‏آموزان دوره ابتدایی ( سه ساله دوم ) آموزش و پرورش ناحیه دو کرج، به تعداد 19,891 نفر تشکیل می‏دهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کورکان محاسبه گردید و بر اساس روش تصادفی خوشه‏ای و طبقه‏ای، نمونه‏ای شامل 388 نفر دانش‏آموز (205 نفر پسر و183 نفر دختر )، جهت اجرای تحقیق انتخاب ‏شد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه‏ی سبک‏های یادگیری (کُـلب) و نتایج آزمون هماهنگ پیشرفت تحصیلی استفاده شد. داده ها با روش‏های آماري همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یک راهه مورد تحليل قرار گرفت. نتايج پژوهش نشان داد که بین سبک‏های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان دوره دوم ابتدایی رابطه‏ای وجود ندارد. اين يافته‌ها نشان مي‌دهد که بیشتر دانش‏آموزان از بین چهار روش یادگیری، روش‏های آزمایشگری فعال و مشاهد‏ی تأملی را ترجیح داده‏اند. همچنین آزمودنی‏ها از چهار سبک یادگیری، به سبک‏های جذب کننده و واگرا گرایش بیشتری نشان داده‏اند.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکودک آزاریقوانین کیفریتاب آوری شناختیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیزبان آموزیزبان دومایرانکودکانعملکردحمایت دولتقالی های تصویریزن فرنگیتعزیرقاضیقاتل و مجنی علیهفقه مقارنارزشیابی توصیفییادگیریابتداییروابط عمومی هاسازمانهاتفکر خلاقآموزش و یادگیریاجتماعیگوشیسبک های تدریسعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیاسناد الکترونیکگرانیممالیکاقتصادسازگارینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفترویج وقفنظام آموزشیزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخخوش بینیجوانی جمعیتموسی صدرتقریبادیانمذاهبشیعیان لبناناسپانیامغربحفصیانموحداناروپابریتانیاشهرستان البرزسیستاناینترنتاعتدالشهر تهرانفسادمجازاتروایاتپیترزهرستلایحهشیعهمعلممتعلمضررضرارضرّخانوادگیموانعکودکتاثیراتاسنادقاجارتصاویرسودلذتمدینه النبیمنابع یادگیریتجرّیفقهقواعد فقهکلامویژگی های شخصیتیرنگشکلبازیتکفیرجهادتربیت بدنیجرمتمرینچاقیروشخشماملادیکتهداده کاویاندلسادبیاتتيزهوشالثیارستمسُرخهزنابن ابارکنوانسیونمادرناسانسانانبیاءاجتهادمغشبصبحنمادتصوفاسبداناییعقلسیمرغحماسهعشقهنرمهارت های حرکتیجایگاهشعراسترقصهمتهمجامعهناشرکیفیکمیترازالگوایذهاوراسیافمینیسمتغذیهرماندینذکربهمنقطرکوفهتوبهتوحیدپلیسسنتتبرّینفاقنفقهزوجمالینشاطرباعیانقلابقمكارتلاشصنعتغصبغربرؤیاهزینهدعاخرافهنشوزمردمدنیازیارتمشهدصلحخنثینكاحعدهوحدتمنجیولبههمدمبیعتشیرهخرمامارگناهتطبیقیحجرندخلعتفکرامیدتمدنتولیدآتناایلیادنکاحتاثیرتقلیدمُثلبداءگلصحتفرمگنبدصحنخاندانمبیعکُـلبفکرنقدرتAHPتنبیهکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !