#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه‏ ی سبک‏ های یادگیری دانش‏ آموزان با پیشرفت تحصیلی آن‏ها، با پیش‏ فرض تعدیل کننده‏ های جنسیت و پایه، در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج
دوره 2، شماره 19، آذر 98، صفحات 0 - 0
نویسندگان : محمود ابوالقاسمی 1 ، ذوالفقار رضائی رفیع* 2 ، معصومه رضائی منش 3

1 موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي،کرج،ایران

2 کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي،کرج،ایران

3 کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی،دانشگاه ازاداسلامی واحدکرج-ایران

چکیده :
حیاتی‏ترین و مؤثرترین دوره‏ی یادگیری، دوره‏ی ابتدایی است، چرا که این دوره را دوره‏ی کاشت نامیده‏اند و در واقع بذر تقوا، تعهد، خلاقیت، نوآوری، مسئولیت‏پذیری، خودشکوفایی و ... در این دوره نهادینه می‏شود. به بیان دیگر بدون تردید کاربست سبک مؤثر یادگیری در این دوره منجر به تعمیق و بست یادگیری در فراگیران می‏شود. نگاهی گذرا به کشورهای پیشرفته‏ی جهان بیانگر این مطلب است که در دوره‏ی ابتدایی از سبک‏های منحصر به فردی استفاده می‏کنند. یکی از این سبک‏ها، سبک‏های یادگیری کُـلب است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر سبک‏های یادگیری بر پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان دوره‏ی دوم ابتدایی با پیش‏فرض تعدیل کننده‏های جنسیت و پایه، در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه دو کرج انجام شد. اين پژوهش به لحاظ هدف کاربردي و از نظر داده‏ها کمّی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه همبستگی می‏باشد. جامعه‏ی آماری را در این پژوهش، کلیه‏ی دانش‏آموزان دوره ابتدایی ( سه ساله دوم ) آموزش و پرورش ناحیه دو کرج، به تعداد 19,891 نفر تشکیل می‏دهد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کورکان محاسبه گردید و بر اساس روش تصادفی خوشه‏ای و طبقه‏ای، نمونه‏ای شامل 388 نفر دانش‏آموز (205 نفر پسر و183 نفر دختر )، جهت اجرای تحقیق انتخاب ‏شد. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه‏ی سبک‏های یادگیری (کُـلب) و نتایج آزمون هماهنگ پیشرفت تحصیلی استفاده شد. داده ها با روش‏های آماري همبستگی پیرسون و تحلیل واریانس یک راهه مورد تحليل قرار گرفت. نتايج پژوهش نشان داد که بین سبک‏های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان دوره دوم ابتدایی رابطه‏ای وجود ندارد. اين يافته‌ها نشان مي‌دهد که بیشتر دانش‏آموزان از بین چهار روش یادگیری، روش‏های آزمایشگری فعال و مشاهد‏ی تأملی را ترجیح داده‏اند. همچنین آزمودنی‏ها از چهار سبک یادگیری، به سبک‏های جذب کننده و واگرا گرایش بیشتری نشان داده‏اند.
کلمات کلیدی :
سبک‏های یادگیری، کُـلب، دانش‏آموزان ابتدایی، پیشرفت تحصیلی
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابداريشفافيت گزارشگري مالياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای نتایجحسابداری سنجش مسئولیتتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعدم اطمینان محیطیشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیاعتماد نام تجاریموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرقرارداد الکترونیکیجهت گیری بازارعملکرد مالیچندرسانهریاضیرضايت شغليپرستارانانعطاف پذیری مالیورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیستبعیض مالیاتینظام مالیاتیشرکت های پذیرفته شده در بورسمرصاد العبادرعیت پروریعدالتعطار نیشابوریوحدت وجودوکالتماهیتعمل حقوقیعمل مادیمطالعه كيفيذهن آگاهیزنانشادکامیسود خالصهنرنمایشچهارمسمینار پایدیاادریسمغربتاب آورینگرش های دینیفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودابن سینافارابیاشتغالبیکاریجرمتورمتئوری بازیزنفقهاجتهادتونساسلاممسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارجبراناعتمادتعهدرضایتازدواج سفیدادبیاتباباجانیتازه آبادقلخانیامیندولتمهدیموحدینمهدویتعقود غیر حضوریرفتارتمدنفلسفه اروپا سارتنهرمزصفویهتنبیهAHPتدریسجرحمتوندرمانرتجناسقدرترماننقدمعلمفکرذکرخودروتسلیممبیعامنیتکتابگنبدصحنفرمشیرازبطلانمطالعهگلاشعارمنابعفهمحق پخشبداءنمازروایاتمُثلدروغتقلیدتابوفوکوتاثیرنکاحپیریفریقینعربجو مدرسهآتناذنابهتقریرقالیخلععطارفقهیرندمحتسبحجچینثبتعقدماررهاییمنجیهدفعدهمعاددیندنیانفقهلفظدعازمانقمرؤیاتهاجمآثارزوجمالیتقابلسستیایذهتصوفشبمغناسضررضرّعصبهدیو
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !