ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

شناسايی و اولويت بندی عوامل موثر در ایجاد فرهنگ استفاده از کالای داخلی در بین دانش آموزان دوره ابتدایی
دوره 2، شماره 22، اسفند 98، صفحات 104 - 120
نویسندگان : مسعود فاضلی رستم پور 1 ، سجاد فرهنگ 2 ، علی محمدی* 3

1 1

2 1

3 1

چکیده :
زمینه و هدف: یکی از راه‌های تقویت تولید داخلی به منظور رشد اقتصادی پایدار در کشور، ایجاد نگرش و فرهنگ در بین افراد جامعه به ویژه دانش آموزان است. به این منظور در این پژوهش به شناسایی عوامل تاثیر‌‌گذار بر فرهنگ استفاده از کالای داخلی و اولویت بندی آن‌ها در بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی پرداخته شده است. ابزار و روش‌ها: روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است. ابزار اصلی گردآوری نمونه پرسشنامه می‌باشد. به منظور تعیین عوامل موثر، از پرسش‌نامه باز‌پاسخ (‌نظرخواهی از 30 نفر از متخصصین تعلیم و تربیت) و برای اولویت‌بندی، از پرسشنامه مقایسه زوجی (نظرخواهی از 15نفر از خبرگان) برای استفاده در تکنیک تحلیل سلسله مراتبی با استفاده از نرم افزار EXPERT CHOICE استفاده شده است. یافته‌ها: نتایج حاصل به ترتیب اولویت عبارتند‌از: خانواده، معلم، رسانه، سیاست‌های آموزش و پرورش، محتوای آموزشی و ابزار و امکانات. نتیجه‌گیری و پیشنهادها: یافته‌های تحقیق نقش عواملی نظیر خانواده، معلم، رسانه، سیاست‌های آموزش و پرورش، محتوای آموزشی و ابزار و امکانات را در ایجاد نگرش و فرهنگ حمایت از کالای داخلی، روشن نموده و با توجه به اولویت بندی آن‌ها ضرورت سرمایه‌گذاری روی تک تک عوامل را بر حسب اهمیت مشخص می‌کند که با همگرایی این عوامل هدف عالی احترام به تولید داخل محقق خواهد شد.
کلمات کلیدی :
کالای داخلی، فرهنگ، دانش آموز، AHP
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !