#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

شناسايی و اولويت بندی عوامل موثر در ایجاد فرهنگ استفاده از کالای داخلی در بین دانش آموزان دوره ابتدایی
دوره 2، شماره 22، اسفند 98، صفحات 104 - 120
نویسندگان : مسعود فاضلی رستم پور 1 ، سجاد فرهنگ 2 ، علی محمدی* 3

1 1

2 1

3 1

چکیده :
زمینه و هدف: یکی از راه‌های تقویت تولید داخلی به منظور رشد اقتصادی پایدار در کشور، ایجاد نگرش و فرهنگ در بین افراد جامعه به ویژه دانش آموزان است. به این منظور در این پژوهش به شناسایی عوامل تاثیر‌‌گذار بر فرهنگ استفاده از کالای داخلی و اولویت بندی آن‌ها در بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی پرداخته شده است. ابزار و روش‌ها: روش تحقیق توصیفی-پیمایشی است. ابزار اصلی گردآوری نمونه پرسشنامه می‌باشد. به منظور تعیین عوامل موثر، از پرسش‌نامه باز‌پاسخ (‌نظرخواهی از 30 نفر از متخصصین تعلیم و تربیت) و برای اولویت‌بندی، از پرسشنامه مقایسه زوجی (نظرخواهی از 15نفر از خبرگان) برای استفاده در تکنیک تحلیل سلسله مراتبی با استفاده از نرم افزار EXPERT CHOICE استفاده شده است. یافته‌ها: نتایج حاصل به ترتیب اولویت عبارتند‌از: خانواده، معلم، رسانه، سیاست‌های آموزش و پرورش، محتوای آموزشی و ابزار و امکانات. نتیجه‌گیری و پیشنهادها: یافته‌های تحقیق نقش عواملی نظیر خانواده، معلم، رسانه، سیاست‌های آموزش و پرورش، محتوای آموزشی و ابزار و امکانات را در ایجاد نگرش و فرهنگ حمایت از کالای داخلی، روشن نموده و با توجه به اولویت بندی آن‌ها ضرورت سرمایه‌گذاری روی تک تک عوامل را بر حسب اهمیت مشخص می‌کند که با همگرایی این عوامل هدف عالی احترام به تولید داخل محقق خواهد شد.
کلمات کلیدی :
کالای داخلی، فرهنگ، دانش آموز، AHP
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهاقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابداريشفافيت گزارشگري مالياقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعدم اطمینان محیطیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیاعتماد نام تجاریموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرحسابداري مدیریت استراتژیکجهت گیری بازارعملکرد مالیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیپرستارانورزشایرانسلارزشبرندتعریب دیوانهاتبعیض مالیاتیمیزان مالیاتبازار سرمایه ایراناسوه گراییعدالتعرفان و تصوفعطار نیشابوریشعر تمثیلیوکالتماهیتعمل مادیسطح آگاهیزنان شاغلحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتسود خالصهنرنمایشچهارمانگيزشدوره ابتداییادریسمغربخودگوییتاب آوریفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودابن سینافارابیابن باجهابن طفیلابن رشداشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارواحد یزدجبراناعتمادتعهدارتباطاتازدواجقلخانیامینعباسیاندولتمهدیمهدویتبحراننقد شوندگیمخزنکاستاصقلیهگیلانرفتاراروپا هرمزصفویهتنبیهباور های منطقیتدریسدوتوکویلجرحدرمانرتجناسعملکرد بازاررماننقدمعلمفکرذکرمبیعگنبدصحنفرمآرامپوسترعشقصحتگللغتنامهفهمنمازقرآنمُثلدروغتابوایلیادترسپیریعربتشیعدهانآرزوسوریهاعتدی رکب حجرندحجچینعناصرجنگصلحثبتگناهعقدشرطمارمحبتولبههدففسخعدهحاملخنثیدیندنیاشیعهدعازمانقمآثارمعیارقَسمزوجتولّیتبرّیتوبهمرزترازمتهمشعرصبحمغناسمدرنیتهضرّدیو
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !