ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی عوامل مؤثر از دیدگاه نهج‌البلاغه در تعیین جایگاه معلمان و صلاحیت‌های حرفه‌ای مربیان
دوره 2، شماره 18، آبان 98، صفحات 0 - 0
نویسندگان : احسان طالبی* 1 ، مصطفی مزارعی 2 ، سوسن نعمت الهی 3

1 دانشگاه فرهنگیان

2 دانشگاه فرهنگیان

3 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی مدرس و پرسنل دانشگاه فرهنگیان استان فارس

چکیده :
یکی از امور ضروری در وزارت آموزش‌وپرورش، انتخاب افراد شایسته برای تعلیم و تربیت است. شایسته‌سالاری یعنی قرار دادن افراد در پست‌ها و مسئولیت‌ها بر اساس مهارت‌ها و توانایی‌های آنان به‌گونه‌ای که بهره‌وری سازمان را افزایش بدهد به همین خاطر این مقاله به دنبال این است تا با بهره‌گیری از روش کیفی و تحلیلی به نحوه انتخاب معلمان با استفاده از سخنان ارزشمند امام علی (علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه برسد. در این پژوهش ابتدا ماده ۲۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی که در رابطه با نحوه انتخاب معلمان بود برسی شد سپس تعدادی از سخنان ارزشمند امام علی (علیه‌السلام) تجزیه‌وتحلیل شد و این نتیجه یافت شد که معلمان به‌عنوان تربیت‌کنندگان نسل آینده این سرزمین وظایف و نقش مهمی بر عهده‌دارند و بر اساس سخنان ارزشمند و گران‌بهای امام علی (ع) در نهج‌البلاغه یک معلم به‌عنوان اسوه و الگوی جامعه باید شایستگی‌های لازم و کافی را داشته باشد تا بتواند دانش آموزان خود را برای دستیابی به حیات طیبه آماده کند. ازجمله این صلاحیت‌ها می‌توان به داشتن علم و دانش کافی در خصوص احکام دین و مباحث علمی اشاره کرد.
کلمات کلیدی :
شایسته‌سالاری، دانشگاه فرهنگیان، معلمان، نهج‌البلاغه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !