ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی عوامل موثر بر ادراک اعتماد مشتریان در پذیرش خدمات بانکداری اینترنتی مطالعه موردی: شعب بانک قوامین شیراز
دوره 2، شماره 22، اسفند 98، صفحات 6 - 31
نویسندگان : مینا اخباری آزاد* 1 ، داریوش شجاعیان 2

1 دکترای تخصصی (استادیار)، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران

2 دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه مدیریت ، واحد شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی، شیراز، ایران -

چکیده :
حضور در عصر فرا اطلاعات و افزایش شتاب روزمره تکنولوژی اطلاعات، باعث شده است تا مشتریان بانک ها تمایل داشته باشند بیشتر از طریق خطوط اینترنت و موبایل با حساب های بانکی خود ارتباط داشته باشند. جلب اعتماد مشتریان به عنوان یکی از فاکتورهاي کلیدي و از عناصر اصلی موفقیت در بانکداری اینترنتی محسوب می شود. از این رو هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر اعتماد مشتریان در بانکداری اینترنتی می باشد. شعب بانک قوامین شیراز به عنوان جامعه انتخاب گردید و تعداد 385 پرسشنامه از مشتریان این شعب جمع آوری و تحلیل شده است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه با اجزای استاندار بوده است که روایی آن مورد تایید قرار گرفته است و پایایی از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شده و برای تمامی سازه ها بالای 784/ 0 بوده است. داده های گردآوری شده توسط نرم افزار اسمارت پی ال اس و اکسل مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که ادراک ایمنی و ادراک حریم خصوصی بر اعتماد مشتری اثر معناداری، دارد و همچنین ادراک ایمنی بر ادراک حریم خصوصی اثرگذاراست، اما نقش تعدیل گری برون گرایی مصرف کننده، سن، جنسیت و تحصیلات بر اعتماد مشتری تایید نشده است. با توجه به نتایج بدست آمده و رابطه بین ادراک ایمنی و ادراک حریم خصوصی، در اعتماد مشتریان به بانکداری اینترنتی واضح است که مدیران شعب بانکی می بایست در جهت ارتقای بهبود کاهش ریسک های مربوط به هرکدام از این ادراک ها گام بردارند.
کلمات کلیدی :
ادراک اعتماد مشتریان، ادراک ایمنی، ادراک حریم خصوصی، بانکداری اینترنتی، بانک قوامین، شیراز
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی  بهبود عملکردپيچيدگي حسابداريصورت هاي مالي تلفيقياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیتهزینه یابی بر مبنای فعالیت عملگراارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانبرون سپاریساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرتجارت الکترونیکیحسابداری مشتریعملکرد مشتریعملکرد مالیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدیوانسالاری ایرانیدبیران ایرانینظام مالیاتیمدیریت درآمدرعیت پروریعدالتوکالتماهیتعمل حقوقیسطح آگاهیصنعتی شدن روستاهازنان شاغلزنان غير شاغلحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتسود خالصنسبت کیو توبینهنرنمایشچهارمافت تحصيليانگيزشادریسمغربتاب آوریفطرتتربیتبانکعقودفارابیابن باجهابن طفیلابن رشدبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونسفقه مالکیاسلامیهودیتمسیحیتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارجبراناعتمادتعهدفرآینددورة صفویادبیاتامیننهضت ترجمهوزیراندولتمهدیفاطمیانبحرانمخزنصقلیهسیسیلگیلانرفتارتمدناروپا توین بیهرمزصفویهتنبیهAHPتدریسمتونرتطوایفقطربهوشقدرتنقدوكيلمالیاتمعلمفکرمولاناحکایتپیرستسلیممبیعگنبدصحنفرمآرامنقاشیمطالعهگلخیانتفهمحق پخشبداءهنرمندمُثلتعارفتابومحلهتاثیرهومرعربسمبلآتناذنابهدندانامیدقالیخلعرحلهرندحجچینثبتعقدمارتسننعدهحاملمعاددیندنیاشیعهکلمهقمتغییررؤیاحجیتآثارغربكارزوجهزوجتقابلسنتقصهشعرمغحبسجهادسودضرّهگلهویت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !