ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بهره‌گیری از رویکرد بازی‌ محور در پرورش مهارت خلاقیت در دانش‌ آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 66، آبان 1402، صفحات 68 - 82
نویسندگان : فرزاد سنجری میجانی* 1

1 لیسانس علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیر الدین طوسی کرمان

چکیده :
هدف: خلاقیت مهم‌ترین وجه زندگی است و اهمیت آن به‌ویژه در دوران ابتدایی روز به روز درحال افزایش است. باتوجه به اینکه تحولات جهانی امروز لحظه‌ای رخ می‌دهند، سرعت تغییرات شتابان درحال افزایش است. این انسان‌های خلاق هستند که می‌توانند همراه این جریان باشند. بنابراین وقتی کودکانی خلاق داشته باشیم؛ در آینده موفق خواهند بود. کسب و کار و درآمد و شغل در آینده بدون خلاقیت معنا نخواهد داشت. بازی، یکی از روش‌های ارتقای این مهارت در دانش‌آموزان ابتدایی است. بازی، جهان طبیعی کودک است و اجازه می‌دهد تا کودک از خلاقیت خود استفاده نماید. روش تحقیق: ما در این مقاله بعد از بررسی و تحلیل یافته‌های مقالات، کتب و پایگاه‌های اینترنتی به صورت توصیفی به جمع‌آوری مطالب و بیان آن‌ها پرداخته‌ایم. یافته‌ها: ابتدا به توضیح مفهوم خلاقیت، بازی، بازی‌های آموزشی، بازی‌های رایانه‌ای و بازی‌درمانی پرداخته و سپس مطالبی درمورد عوامل موثر بر خلاقیت و تاثیرات هر یک از انواع بازی بر پرورش مهارت خلاقیت دانش‌آموزان را ذکر کرده‌ایم. بحث و نتیجه‌گیری: نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که بازی مناسب‌ترین راه برای بروز و رشد استعدادهای دانش‌آموزان به‌شمار می‌رود و نقش بازی در پرورش خلاقیت کودکان قابل انکار نیست. در فرآیند بازی چون دانش‌آموز با وسایل و روش‌های مختلف آشنا شده و مدام درگیر طراحی، تولید و اصلاح است؛ باعث بهبود قدرت خلاقیت در فرد خواهد شد.
کلمات کلیدی :
بازی‌ آموزشی، بازی رایانه‌ای، خلاقیت، بازی‌ درمانی، دانش‌ آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !