کاهش آسیبپذیری مدیریت بازارهای صنعتی نوظهور در ایران با محوریت جذب سرمایه
دوره 2، شماره 21، بهمن 98، صفحات 95 - 108
1 1
2 1
3 1
چکیده :
تحریم های اقتصادی اخیر باعث شده که منابع، پتانسیلها و صنایع درون کشور بهصورت غیرفعال یا نیمه فعال دربیایند. در این مطالعه عوامل تأثیرگذار بر بازار نوظهور که باعث خروج سرمایه، تمرکز مالکیت، کاهش نقدینگی و حذف سرمایهگذار از بازار میشود را بررسی کرده و نتیجه شد که کمیتهی راهبردی بازارهای نوظهور ایران با یک سیستم واحد حسابداری و مالی تحت شبکه مهمترین عامل تأثیرگذار است. باوجود کمیته راهبردی و سیستم واحد مالی حسابداری تحت شبکه و مشاوران کمیته، کلیهی سرمایهگذاران با اطمینان کامل و بدون ریسک میتوانند با مشورت، مشاوران کمیته وارد عرصه موردنظر خود شوند. بهاینترتیب تمرکز مالکیت و محدودیتها حذف میگردد. همچنین ریسک ورود سرمایهگذاران که در بازارهای نوظهور درصد بالایی دارد به صفر رسیده و اطمینان از حداکثر بازدهی سرمایهی، سرمایهگذاران در بازارهای نوظهور تضمین میگردد. که این امر باعث افزایش سرمایه، افزایش نقدینگی، ورود سرمایهگذاران خارجی و افزایش رقابت در بازار و موفقیت بازار نوظهور را در پی دارد.
تحریم های اقتصادی اخیر باعث شده که منابع، پتانسیلها و صنایع درون کشور بهصورت غیرفعال یا نیمه فعال دربیایند. در این مطالعه عوامل تأثیرگذار بر بازار نوظهور که باعث خروج سرمایه، تمرکز مالکیت، کاهش نقدینگی و حذف سرمایهگذار از بازار میشود را بررسی کرده و نتیجه شد که کمیتهی راهبردی بازارهای نوظهور ایران با یک سیستم واحد حسابداری و مالی تحت شبکه مهمترین عامل تأثیرگذار است. باوجود کمیته راهبردی و سیستم واحد مالی حسابداری تحت شبکه و مشاوران کمیته، کلیهی سرمایهگذاران با اطمینان کامل و بدون ریسک میتوانند با مشورت، مشاوران کمیته وارد عرصه موردنظر خود شوند. بهاینترتیب تمرکز مالکیت و محدودیتها حذف میگردد. همچنین ریسک ورود سرمایهگذاران که در بازارهای نوظهور درصد بالایی دارد به صفر رسیده و اطمینان از حداکثر بازدهی سرمایهی، سرمایهگذاران در بازارهای نوظهور تضمین میگردد. که این امر باعث افزایش سرمایه، افزایش نقدینگی، ورود سرمایهگذاران خارجی و افزایش رقابت در بازار و موفقیت بازار نوظهور را در پی دارد.
کلمات کلیدی :
بازارهای نوظهور، تمرکز مالکیت، مدیریت، حسابداری
بازارهای نوظهور، تمرکز مالکیت، مدیریت، حسابداری