نقش تعاملات خانواده-مدرسه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 205 - 214
1 کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی
2 کارشناسی علوم تربیتی-گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی
3 کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی
چکیده :
در عصر پیشرفت و توسعه جامعه، نقش تعاملات خانواده و مدرسه به عنوان دو محور اساسی در پیشبرد تحصیلات دانشآموزان ابتدایی بیش از پیش به چشم میآید. این مقاله با هدف بررسی تأثیر تعاملات مثبت و سازنده بین والدین و محیط تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ابتدایی میباشد. از طریق مطالعات ادبیات موضوع، نشان داده میشود که تعاملات خانواده-مدرسه از طریق افزایش انگیزه تحصیلی، ایجاد محیط حمایتکننده و هماهنگی در تعیین اهداف تحصیلی، به طور مستقیم و مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تأثیر مثبت دارد. همچنین، مقاله به شناسایی موانع اجتماعی و روانشناختی که ممکن است موجب کاهش تعاملات خانواده-مدرسه شده و پیشنهاد راهکارهایی جهت ارتقاء تعاملات در این زمینه میپردازد. در نهایت، این مقاله به ضرورت توجه به همکاری و هماهنگی دائمی بین مدرسه و خانواده به منظور تحقق اهداف تحصیلی و شکوفایی دانشآموزان ابتدایی تأکید میکند.
در عصر پیشرفت و توسعه جامعه، نقش تعاملات خانواده و مدرسه به عنوان دو محور اساسی در پیشبرد تحصیلات دانشآموزان ابتدایی بیش از پیش به چشم میآید. این مقاله با هدف بررسی تأثیر تعاملات مثبت و سازنده بین والدین و محیط تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ابتدایی میباشد. از طریق مطالعات ادبیات موضوع، نشان داده میشود که تعاملات خانواده-مدرسه از طریق افزایش انگیزه تحصیلی، ایجاد محیط حمایتکننده و هماهنگی در تعیین اهداف تحصیلی، به طور مستقیم و مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تأثیر مثبت دارد. همچنین، مقاله به شناسایی موانع اجتماعی و روانشناختی که ممکن است موجب کاهش تعاملات خانواده-مدرسه شده و پیشنهاد راهکارهایی جهت ارتقاء تعاملات در این زمینه میپردازد. در نهایت، این مقاله به ضرورت توجه به همکاری و هماهنگی دائمی بین مدرسه و خانواده به منظور تحقق اهداف تحصیلی و شکوفایی دانشآموزان ابتدایی تأکید میکند.
کلمات کلیدی :
تعاملات خانواده-مدرسه، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان، ابتدایی
تعاملات خانواده-مدرسه، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان، ابتدایی
-
548
-
295
-
1402/01/31
-
1402/03/07
-
1401/04/30