ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

نقش تعاملات خانواده-مدرسه در پیشرفت تحصیلی دانش ‌آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 205 - 214
نویسندگان : زینب عبدالهی* 1 ، آمنه فتحی 2 ، الهام کاکیان 3

1 کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی

2 کارشناسی علوم تربیتی-گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی

3 کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی

چکیده :
در عصر پیشرفت و توسعه جامعه، نقش تعاملات خانواده و مدرسه به عنوان دو محور اساسی در پیشبرد تحصیلات دانش‌آموزان ابتدایی بیش از پیش به چشم می‌آید. این مقاله با هدف بررسی تأثیر تعاملات مثبت و سازنده بین والدین و محیط تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی می‌باشد. از طریق مطالعات ادبیات موضوع، نشان داده می‌شود که تعاملات خانواده-مدرسه از طریق افزایش انگیزه تحصیلی، ایجاد محیط حمایت‌کننده و هماهنگی در تعیین اهداف تحصیلی، به طور مستقیم و مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر مثبت دارد. همچنین، مقاله به شناسایی موانع اجتماعی و روانشناختی که ممکن است موجب کاهش تعاملات خانواده-مدرسه شده و پیشنهاد راهکارهایی جهت ارتقاء تعاملات در این زمینه می‌پردازد. در نهایت، این مقاله به ضرورت توجه به همکاری و هماهنگی دائمی بین مدرسه و خانواده به منظور تحقق اهداف تحصیلی و شکوفایی دانش‌آموزان ابتدایی تأکید می‌کند.
کلمات کلیدی :
تعاملات خانواده-مدرسه، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان، ابتدایی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !