ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

طراحی آموزشی و راهکارهای به کارگیری عملی آن در کلاس درس
دوره 6، شماره 70، اسفند 1402، صفحات 15 - 23
نویسندگان : پریسا باستان* 1 ، علی حسین باستان 2

1 کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه ملایر

2 کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده :
طراحی آموزشی علم و هنر تعیین خصوصیات مفصل برای توسعه، ارزشیابی و حفظ موقعیت‌هایی است که یادگیری و عملکرد را تسهیل می‌کند. طراحی آموزشی از حوزه‌های بسیار فعال تکنولوژی آموزشی است که به دنبال تسهیل یادگیری و عملکرد است. پژوهش حاضر یک بررسی توصیفی از شیوه ها و راهکارهای طراحی آموزشی به صورت عملی در کلاس درس می باشد. براساس پژوهش حاضر یک برنامه طراحی آموزشی باید شامل چهار مرحلة تحلیل و تنظیم هدف های آموزشی، تحلیل موقعیت آموزشی، تحلیل و تعیین محتوا، روش و وسیلة آموزشی و تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی باشد. با توجه به ساختار چنین طرحی، یک الگوی نه گانه برای طراحی آموزشی ارائه گردیده است که به معلمان کمک خواهد کرد که بتوانند آنچه را که در ذهن خود دارند را در جهت فرآیند تدریس برنامه ریزی نمایند و به مرحلة اجرا درآورند.
کلمات کلیدی :
طراحی آموزشی، الگوی طراحی آموزشی، تدریس
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !