#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

طراحی آموزشی و راهکارهای به کارگیری عملی آن در کلاس درس
دوره 6، شماره 70، اسفند 1402، صفحات 15 - 23
نویسندگان : پریسا باستان* 1 ، علی حسین باستان 2

1 کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه ملایر

2 کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده :
طراحی آموزشی علم و هنر تعیین خصوصیات مفصل برای توسعه، ارزشیابی و حفظ موقعیت‌هایی است که یادگیری و عملکرد را تسهیل می‌کند. طراحی آموزشی از حوزه‌های بسیار فعال تکنولوژی آموزشی است که به دنبال تسهیل یادگیری و عملکرد است. پژوهش حاضر یک بررسی توصیفی از شیوه ها و راهکارهای طراحی آموزشی به صورت عملی در کلاس درس می باشد. براساس پژوهش حاضر یک برنامه طراحی آموزشی باید شامل چهار مرحلة تحلیل و تنظیم هدف های آموزشی، تحلیل موقعیت آموزشی، تحلیل و تعیین محتوا، روش و وسیلة آموزشی و تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی باشد. با توجه به ساختار چنین طرحی، یک الگوی نه گانه برای طراحی آموزشی ارائه گردیده است که به معلمان کمک خواهد کرد که بتوانند آنچه را که در ذهن خود دارند را در جهت فرآیند تدریس برنامه ریزی نمایند و به مرحلة اجرا درآورند.
کلمات کلیدی :
طراحی آموزشی، الگوی طراحی آموزشی، تدریس
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریمعملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی  حسابرسی عملیاتی- اثربخشیبهبود عملکرداقلام تعهديوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانبرون سپاریعملکرد سازمانیساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیشناسایی نام تجاریموبایلعملکرد توجهاختلال دیکته نویسینادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرتجارت الکترونیکیمعاملات اینترنتیجهت گیری بازارعملکرد مشتریچندرسانهریاضیهوش فرهنگیمهارتهاي ارتباطيپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدبیران ایرانیمیزان مالیاتنظام مالیاتیعدالتمنطق الطیرهفت وادی عشقوکالتماهیتعمل مادینواحی صنعتیمطالعه كيفيذهن آگاهیحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشامام رضا ( ع )ادریسمغربتاب آوریفطرتاسلامیتربیتبانکعقودابن سینافارابیابن باجهملا صدرااشتغالجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامامام رضایهودیتمسیحیتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاخبارجبراناعتمادتعهدنگارگرییارسانقلخانیامیندولتمهدیموحدینمهدویتمخزنشخصیتکاستاصقلیهارزیابیرفتارتمدناروپا سارتناسپانیاهرمزراهکارتنبیهAHPتدریسجرحرتجناسمثلثاتقطربهوشنقدشهادتمالیاتمعلمکُـلبفکرذکرایجازپیرسمبیعامنیتجنایتکتابگنبدصحنفرمپوسترعشقگلخیانتفهمبداءنمازقبضمعوضپی بستمُثلنفاقتقلیدتابوتاثیرایلیادآتناصنایعذنابهدهاندندانتفکرآرسخلعبدفهمیرندحجچینمارنكاحفسخعدهحاملخنثیدینعلماءکلمهدعاقمرؤیاكارزوجهزوجمالیتوبهبهمنمرزمدلکمیقصهعقلاتیسممغلذتغزهعصبهمعتاددیو
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !