ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی اثرات اخلاق و مدیریت عملکرد بر عملکرد سازمانی در دانشگاه تبریز
دوره 7، شماره 78، آبان 1403، صفحات 50 - 65
نویسندگان : میترا جعفری* 1 ، سیما مقدم نیا 2 ، علیرضا زرینه بافی 3

1 کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

2 کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی

3 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی - مدیریت تحول

چکیده :
بهبود خدمات عمومی از دیرباز مورد توجه محققان و سیاستمداران بوده‌ است. بخش بزرگی از ادبیات نشان می‌دهد که مدیریت نقش مهمی در عملکرد سازمانی ایفا می‌کند. اگر چه عوامل مدیریتی و سازمانی به ‌طور گسترده مورد توجه قرار گرفته‌اند، اما به نظر می رسد اثرات اخلاق و مدیریت عملکرد بر عملکرد سازمانی به‌ ندرت مورد بحث قرار گرفته ‌است. بسیاری از محققان عملکرد سازمانی را با یک جعبه سیاه مقایسه می‌کنند و آن را درجه اول به‌ عنوان بهره‌وری سازمانی تعریف می‌‌کنند. با این حال، عملکرد سازمانی در بخش عمومی از این بُعد محدود فراتر می‌رود. با توجه به اهمیت مسئله، در این مطالعه به تبعیت از مطالعه خالتر و مون (2021)، به ‌طور تجربی اثرات اخلاق، مدیریت عملکرد و رهبری تحول‌آمیز را بر عملکرد سازمانی در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفته است. تجزيه و تحليل يافته‌هاي حاصل از پرسشنامه در دو سطح توصيفي و استنباطي پرداخته شده است. در میان پاسخ‌دهندگان تعداد 116 نفر مرد و 50 نفر زن بودند، بيشترين فراواني مربوط به افراد داراي تحصیلات فوق لیسانس و بالاتر است که شامل 86 نفر است و 7/59 درصد حجم نمونه را تشکيل مي‌دهند. نتایج موید آن است، مدیرانی که می‌خواهند عملکرد سازمانی خود را از طریق تشویق عملکرد اخلاقی و تعهد سازمانی افزایش دهند، باید جو اخلاقی خود را بهبود بخشیده و رهبری تحول‌آفرین خود را به نمایش بگذارند، اخلاق غیررسمی می‌تواند یک روش مؤثر برای بهبود نتایج فردی و سازمانی از طریق جلوگیری از نگرش‌های مخرب و انگیزه دادن به کارمندان برای هدف‌گرایی در جهت اهداف سازمانی باشد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که رهبری تحول‌آمیز یک عامل مهم در تعهد سازمانی و همچنین عملکرد اخلاقی سازمان است. در نهایت، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که عملکرد اخلاقی و تعهد سازمانی در یک سازمان بر عملکرد سازمانی تأثیر می‌گذارد، که اهمیت مدیریت اصول اخلاقی در سازمان‌های دولتی را نه تنها برای عملکرد اخلاقی بلکه برای عملکرد سازمانی نشان می‌دهد.
کلمات کلیدی :
اخلاق، مدیریت عملکرد، عملکرد سازمانی، دانشگاه تبریز
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهاقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولاستراتژی های کسب و کارسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابدارياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای نتایجحسابداری سنجش مسئولیتتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانبرون سپاریعملکرد استراتژيکساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیاعتماد نام تجاریموبایلنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرتجارت الکترونیکیچندرسانهریاضیفناوری ارتباطات و اطلاعاترضايت شغليپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدیوانسالاری ایرانیتمدن اسلامیرعیت پروریعدالتشعر تمثیلیوکالتماهیتفضای مجازیادبیات آیندهتاثیر فرهنگینواحی صنعتیذهن آگاهیحل مسئلهزنانشادکامیهنرنمایشچهارمانگيزشتحول سازمانیادریسمغربخودگوییتاب آوریفطرتاسلامیتربیتبانکعقودابن باجهابن رشداشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارواحد یزداعتمادتعهدشایستگیفرآیندرضایتامینمهدیفاطمیانممالیکبحرانمخزنشخصیتکاستاصقلیهگیلانرفتارتمدناروپا سارتناسپانیاهرمزصفویهتنبیهتدریسدوتوکویلجرحامویانمتونرتهوشقدرتنقدفکرذکرمولاناپیرستسلیممبیعگنبدصحنفرمآرامپوسترانواعگللغتنامهفهممُثلنفاقتقلیدتابوفوکوایلیادترسپیریعربشاعرکروناآتناصنایعهرمسمشهدامیدتفکرقالیخلعتقاصرحلهرندحجچینثبتگناهعقدماربیعتوحدتهدفنكاحعدهمعاددیندنیانفقهقولدعاقمرؤیامعیارمدرسهزوجهسرنوشتتوبهقطرتغذیهمرزقصهصبحمغفرزندالثیاسودضرّدیوهویت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !