ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

شناسایی و بررسی هنر بازنمایی در عکاسی مفهومی
دوره 4، شماره 41، مهر 1400، صفحات 94 - 84
نویسندگان : سید محسن هاشمی 1 ، عطیه نتاج مجد* 2 ، طیبه یوزباشی 3

1 1

2 7

3 6

چکیده :
اگرچه ثبت عناصر دنیای واقعی در سرشت عکاسی عجین شده است. امّا عکس صرفاً جهانی همسان و همانند جهان واقعی ارائه نمی‌کند، بلکه علاوه بر خصلت ارجاع دهندگی و بازنمایانه از قابلیت بیان گرایانه نیز برخوردار است. بنابراین هر عکس را می‌توان به مثابه متنی نشانه ای دانست که دلالت های متعددی را در معرض تفسیر و تأویل مخاطب قرار می‌دهد. هرچند عکاسی، پیوندی ناگسستنی با وجود دارد و موجودیت هر عکس در گرو ثبت لحظه، موضوع یا واقعیتی در عالم بیرون است، امّا زمانی که از خوانش و ساز وکارهای تولید معنا در عکس، سخن به میان می‌آید، موضوع ابعاد پیچیده و متمایزی به خود می‌گیرد «زیرا عکاسی، رسانه ای رمزگذاری شده است» (سونسون) در واقع عکس، صرفاً رونوشت یا رونگاری از واقعیت نیست که تنها و به سادگی رابطة این همانی را بازتاب می‌دهد؛ بلکه دوربین و واقعیت بیرونی، امکان مفهوم سازی را برای عکاس فراهم می‌سازند.
کلمات کلیدی :
بازنمایی، عکاسی مفهومی، بازنمایی از نظر: افلاطون، ارسطو
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیگرایش به هدفبهبود عملکرداقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعدم اطمینان محیطیساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیاعتماد نام تجاریموبایلنادرپوررحمانیشعر معاصرحسابداری مشتریحسابداری رقابتیعملکرد مالیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیرضايت شغليپرستارانسودآوری مورد انتظارورزشایرانسلارزشبرندتعریب دیوانهامیزان مالیاتفرهنگ سازیاسوه گراییرعیت پروریعدالتشعر تمثیلیوحدت وجودوکالتماهیتعمل حقوقیعمل مادیحل مسئلهزنانمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشادریسمغربخودگوییفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودبانکداری اسلامیابن سینافارابیابن باجهابن رشدملا صدرااشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونسفقه مالکیاسلاممسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاخبارجبراناعتمادتعهدازدواجادبیاتبیگزادهامینعباسیاندولتمهدیممالیکبحراندانشجویانمخزنکاستاصقلیهگیلانپذیرشرفتارتمدناروپا پرتغالهرمزراهکارتنبیهAHPدوتوکویلجرحمتونرتجناسمثلثاتقطربهوشرماننقداختلالاتکُـلبفکرذکرمبیعکتابفرمگلمنابعروستافهمبداءقبضغیرمعوضمُثلتابومحلهتاثیرنکاحپیریمردانعربعمانکروناآتناآمریکاهرمستفکرساسانیخلعرندحجچینصلحثبتگناهمارمحبتمدهوهولبهاموزشهدفروشنكاحعدهخنثیمعاددیندنیانفقهبزه دیدهقولدعاقمرؤیاكارمالیتبرّیسنتبهمنانقاذمرزمصرکیفیمتهمقصهعقلصبحمغسودضرّغزهشاماعتیاددیوتوجه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !