#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

ویژگی انسان در طراز جمهوری اسلامی ایران بر اساس سند تحول بنیادین
دوره 3، شماره 32، دی 99، صفحات 99 - 83
نویسندگان : سجاد گلی* 1 ، محمد دوستی 2 ، زهرا دوستی 3 ، مهران گلی 4 ، سید عباس حسینی 5

1 دانشجوی کارشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان اردبیل، اردبیل، ایران

2 دانشجوی کارشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان اردبیل، اردبیل، ایران

3 دانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل- ایران

4 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش ادبیات فارسی دانشگاه محقق اردبیلی- ایران

5 دانشجوی کارشناسی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان اردبیل، اردبیل، ایران

چکیده :
انسان در نگاه سند تحول بنیادین از جایگاه رفیعی برخوردار می باشد؛ چرا که از انسان به عنوان یک تربیت پذیر فعال یاد می شود و در تمام سند به جای واژه تربیت کردن از واژه تربیت شدن استفاده شده است. روش پژوهش حاضر توصیفی – تحلیلی است و با گردآوری داده ها از متون مرتبط با موضوع، ویژگی انسان در طراز جمهوری اسلامی ایران را از نگاه سند تحول بنیادین مورد بررسی قرار داده است. در این مقاله ابتدا به مفهوم شناسی تعلیم و تربیت و نسبت سنجی آن پرداخته شده و در ادامه با بررسی ویژگی های تربیت و تعلیم از منظر سند بنیادین تحول اشاره نموده سپس اهداف کلان را مورد بررسی قرار می دهد. نتایج پژوهش های صورت گرفته شده، بر این مطلب تاکید دارد که سند تحول بنیادین در پی تربیت انسان برتر در ابعاد مختلف از جمله انسان خلاق، متخلق به اخلاق الهی، مثبت‌گرا، امیدوار به آینده، ظلم ستیز و عدالت‌گسترمی باشد و نظام تعلیم و تربیت و مدارس موظف به فراهم نمودن شرایط لازم برای رسیدن به اهداف می باشند. مي¬باشد.
کلمات کلیدی :
سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت، انسان در طراز
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفحسابرسی عملیاتی- اثربخشیبهبود عملکردشفافيت گزارشگري ماليصورت هاي مالي تلفيقياقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعدم اطمینان محیطیعملکرد استراتژيکساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیموبایلعملکرد توجهنادرپوررحمانیشعر معاصرمعاملات اینترنتیجهت گیری بازارچندرسانهریاضیمهارتهاي ارتباطيپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسنظام مالیاتیفرهنگ سازیاسوه گراییعدالتوحدت وجودوکالتماهیتعمل حقوقیادبیات آیندهسطح آگاهیحل مسئلهزنانمشارکتسود خالصهنرنمایشچهارمانگيزشادریسمغربفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودفارابیابن باجهابن رشدامر سیاسیبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامامام رضایهودیتمسیحیتزرتشتتاریخبغداداخبارجبرانتعهدفرآیندادبیاتامیننهضت ترجمهمهدیمرابطینبحرانشاخصشخصیتصقلیهرفتارتمدناروپا توین بیهرمزصفویهتنبیهمدارسAHPجرحاهل بیتمتونرتقزلباشانجناسمثلثاتهوشگیاهانقدرترماننقدشهادت فرعمعلمکُـلبذکرقضاوتمبیعگنبدفرمآرامشیرازبطلانصحتموفقیتمطالعهگلخیانتمنابعفهمبداءاعتقادقبضهنرمندتقلیدتابوفوکوتاثیرنکاحهومرترسپیریعربعمانجو مدرسهصنایعتقریردهانامیدقالیحمایتآرسخلععطاررندحجچینجنگصلحوثاقتثبتعقدشرطماربیعتنجاتولبهنكاحفسخعدهنشوزخنثیدیندنیانفقهبازیشیعهقولدعاقمآثاركارمعیارزوجتوبهاردنمرزمجرمشعرتصوفشبصبحمغتمرینرنگغزهوقفدیوزبیر
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !