ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی حقوقی دفاتر اسناد رسمی از جهت تشکیلات و مقررات و ارتباط آن با سایر نهادها
دوره 4، شماره 35، فروردین 1400، صفحات 181 - 169
نویسندگان : محمّدمهدی کریمی نیا 1، سجّاد رحیمی 2، مجتبی انصاری مقدم* 3
1- استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
2- طلبه حوزه علمیّه قم، و فارغ التحصیل سطح دو (کارشناسی) مدرسه عالی قضاوت قم، وابسته به مجتمع فقه، حقوق و قضای اسلامی
3- دکتری علوم قرآن و حدیث دانشگاه میبد، پژوهشگر مطالعات اسلامی و مدرس دانشگاه
چکیده :
هدف از تاسیس دفاتر اسناد رسمی، عمدتا تنظیم روابط حقوقی اشخاص و اعتبار بخشیدن به انواع عقود، قراردادها، معاملات و تعهدات اشخاص از طریق تنظیم و ثبت انواع سند است که خود تاثیر بسزایی در تضمین امنیت حقوقی جامعه و توسعه بهداشت حقوقی و قانونمند بودن هریک از معاملات منعقده و تامین سلامت معاملات و جلوگیری از مناقشات و اختلافات و طرح دعاوی در محاکم و دادگاه ها دارد؛ امروزه حجم وسیعی از پرونده هایی که در محاکم و دادگاه ها مطرح می شود مربوط به مسائل ثبتی و اختلافات ملکی است و دفاتر اسناد رسمی به عنوان مرجع ثبت اسناد، می توانند، نقش مهمی در جلوگیری از وقوع اختلافات و دعاوی و پیشگیری از جرایم و کمک به قضازدایی ایفاء نمایند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !