ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه ی هوش هیجانی و حمايت اجتماعی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول ناحیه 2 شهر ری
دوره 4، شماره 36، اردیبهشت 1400، صفحات 239 - 247
نویسندگان : زهرا رستم زاده* 1
1- 1- کارشناس ارشد روان شناسی عمومی ( نویسنده مسئول ). تهران ، ایران .
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و حمایت اجتماعی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول ناحیه 2 شهر ري می باشد. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه ی آماری شامل کلیه دختران متوسطه دوره ی اول ناحیه 2شهر ری بود و روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و بر اساس فرمول کوکران تعداد 342 نفر از میان 4163 نفر انتخاب گردید. در این پژوهش از پرسشنامه های هوش هیجانی شاته و همکاران (1998)و حمایت اجتماعی ادراک شده چندبعدی (1998) و میانگین معدل ترم اول و دوم این دانش آموزان به عنوان شاخص عملکرد تحصیلی جهت جمع آوری داده ها استفاده گردید، داده ها مورد تحلیل آزمون های همبستگی و رگرسیون قرارگرفت. نتیجه تحلیل یافته ها نشان داد که بین هوش هیجانی و حمایت ادراک شده با عملکرد تحصیلی رابطه همبستگی معنادار (05/0> p ، 234/0r = ) وجود دارد. و با توجه به F برابر 52/4 با سطح 05/0> p معنی‌دار شده است به این معنی که متغیرهای هوش هیجانی و حمایت ادراک شده به خوبی تغییرات متغیر عملکرد تحصیلی در دانش آموز دختر متوسطه دوره اول ناحیه 2 شهر ری را تبیین می‌کنند.و بتای(Beta) هوش هیجانی341/0 و بتای حمایت ادراک شده 212/0 دست آمده است که درسطح05/0> p معنی‌داراست ، بدین معنی که هوش هیجانی و حمایت ادراک شده به عنوان متغیرهای پیش‌بین ( مستقل ) بر عملکرد تحصیلی در دانش آموز دختر متوسطه دوره اول ناحیه 2 شهر ری موثر بوده است.
روان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیدين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیبرنامه ریزی آموزشیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزندستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیاخلاقمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکودک آزاریحقوق حمایتیقوانین کیفریعملکرد شغلیتاب آوری شناختیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکاندرس زبان انگلیسیقابلیت های پویا مبتنی بر بازارعملکردتمایل به صادراتحمایت دولتزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضیفقه مقارنحقوق جزای ایرانیادگیریابتداییسرمایه اجتماعیسازمانهاشیوه های تدریستفکر خلاقاجتماعیگوشیدانش آموزدانش آموزانعاقلهضمانجریرهعصبهفضیل بن عیاضزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوندوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزآینده خدمات بانکیثبتثبت آنیاميد به زندگيگرانیممالیکاقتصادبيماران مبتلا به ام اسسازگارینوآوریآموزشاخلاق سازمانینوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفزنانخانه دارانسجامتعارضغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخخوش بینیشادکامیآشفتگی فکریتقریبادیانمذاهبرفتار کاربراناسپانیاپرتغالمغربموحدانطب اسلامیاروپافراعنه مصربریتانیاطناب زنیتدریسخوارجاینترنتفسادروایاتقصه گوییپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعخود مختاریعزت نفسکودکتاثیراتاسنادقاجارسودلذتقرآنتجرّیحقوقفقهکلامتیزهوشرنگشکلبازیمحققانپژوهشگرانتکفیرجهادابن سیناجرمدستورتمرینچاقیحبسادبیات دینیخشماملادیکتهابن ابَّارهایدگراندیشیدنالثیارستمزنتشیعدولتصبوریمادرناسقضاءنظارتمغمغبچهشبصبحنمادطلاققدرتافریقیهاسبعقلحماسههنرجایگاهشعراستریهودیتقصهادریسیانمتهمبحرانجامعهتکالیفناشررایانهاضافهکمیتئوریمدلالگواقلیمایذههومرانقاذدینذکراردنقطرتوبهمعادمعتزلهتبرّیشرکنفقهزوجهزوجقمنشانهارتباطآثاررؤیاهزینهدعاقولدنیازیارتخنثیفسخعدههدفمنجیمکشهولبهآزادیمارعقدتونسجنگمولویچینحجرندخلعقالیتفکردندانتمدنتولیدآتناعربتاثیرمحلهتابوتقلیدفهمگلکتابمبیعایجازفکرنقدرتجرحشهروویستنبیهسلاجقهنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !