#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه ی هوش هیجانی و حمايت اجتماعی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول ناحیه 2 شهر ری
دوره 4، شماره 36، اردیبهشت 1400، صفحات 239 - 247
نویسندگان : زهرا رستم زاده* 1

1 1- کارشناس ارشد روان شناسی عمومی ( نویسنده مسئول ). تهران ، ایران .

چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و حمایت اجتماعی ادراک شده با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول ناحیه 2 شهر ري می باشد. روش پژوهش از نوع همبستگی و جامعه ی آماری شامل کلیه دختران متوسطه دوره ی اول ناحیه 2شهر ری بود و روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و بر اساس فرمول کوکران تعداد 342 نفر از میان 4163 نفر انتخاب گردید. در این پژوهش از پرسشنامه های هوش هیجانی شاته و همکاران (1998)و حمایت اجتماعی ادراک شده چندبعدی (1998) و میانگین معدل ترم اول و دوم این دانش آموزان به عنوان شاخص عملکرد تحصیلی جهت جمع آوری داده ها استفاده گردید، داده ها مورد تحلیل آزمون های همبستگی و رگرسیون قرارگرفت. نتیجه تحلیل یافته ها نشان داد که بین هوش هیجانی و حمایت ادراک شده با عملکرد تحصیلی رابطه همبستگی معنادار (05/0> p ، 234/0r = ) وجود دارد. و با توجه به F برابر 52/4 با سطح 05/0> p معنی‌دار شده است به این معنی که متغیرهای هوش هیجانی و حمایت ادراک شده به خوبی تغییرات متغیر عملکرد تحصیلی در دانش آموز دختر متوسطه دوره اول ناحیه 2 شهر ری را تبیین می‌کنند.و بتای(Beta) هوش هیجانی341/0 و بتای حمایت ادراک شده 212/0 دست آمده است که درسطح05/0> p معنی‌داراست ، بدین معنی که هوش هیجانی و حمایت ادراک شده به عنوان متغیرهای پیش‌بین ( مستقل ) بر عملکرد تحصیلی در دانش آموز دختر متوسطه دوره اول ناحیه 2 شهر ری موثر بوده است.
کلمات کلیدی :
هوش هیجانی، حمایت اجتماعی ادراک شده، عملکرد تحصیلی.
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابداريشفافيت گزارشگري مالياقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیسيستم هاي اطلاعاتي مديريتعملکرد استراتژيکشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیرضایتمندی مشتریشناسایی نام تجاریموبایلنادرپوررحمانیمعاملات اینترنتیعملکرد مالیچندرسانهریاضیپرستارانورزشایرانسلارزشبرندتبعیض مالیاتیاسوه گراییرعیت پروریعدالتشعر تمثیلیوکالتماهیتعمل حقوقیعمل مادیفضای مجازیذهن آگاهیزنانشادکامیمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشیادگیری حرفه ایتربیت عقلانیادریسمغربجامع قرویینخودگوییتاب آوریفطرتتربیتبانکعقودفارابیابن باجهاشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارواحد یزدجبراناعتمادتعهدشایستگیازدواجنگارگریامینعقود امانیدولتمهدیبحرانآموزشمخزنشخصیتصقلیهپذیرشتمدناروپا پرتغالهرمزصفویهتنبیهفرهنگAHPتدریسانگیزشجرحمتونغدیر خممعلماندرمانرتجناسقطربهوشنقدشهادتوكيلمعلمفکرذکرحکایتپیرسمبیعهمبستگيامنیتجنایتبهزیستی هیجانیصحنفرمآرامصحتانواعگلمنابعفهمبداءادیانقبضمعوضمُثلدروغتابوتاثیرهومرپیریعربعمانآتناتولیدهرمسذنابهمشهدسوریهآرسرحلهرندحجچینعناصررهبریثبتعقدماربیعتمصلحفسخعدهحرم رضویدینبصیرتدعاقمرؤیاكارتمکنسنتفردیتوبهبهمنمرزایذهالگومدلکمیعقلصبحمغمغبچهدیکتهسودغزهشامجریرهعصبههویتتوجه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !