ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

چالش ها، الگوها و راهکارهای توسعه آموزش ترکیبی
دوره 5، شماره 47، فروردین 1401، صفحات 27 - 14
نویسندگان : امیرحسین مهدی مقدم* 1 ، سحر نورآبادی 2 ، حانیه گرمابی 3 ، فاطمه جعفری کلیبر 4 ، حدیث مهدی مقدم 5

1 دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان امام رضا (ع) اندیمشک

2 دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز

3 دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی نژاد مشهد

4 دکترای زبان و ادبیات فارسی، استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز

5 دانشجوی کارشناسی ارشد، شیمی تجزیه ، دانشگاه شهید چمران اهواز

چکیده :
هدف اصلی از اجرای پژوهش حاضر، بررسی جوانب مهم یادگیری ترکیبی چون عوامل مؤثر بر کاربرد، چالش‌ها و چشم‌اندازها از منظر آموزش دهنده، به عنوان یکی از مهم‌ترین کنشگران فرایند یاددهی و یادگیری است. یادگیری ترکیبی، به عنوان یک سازوکار جدی در استفاده متنوع و گسترده از روش های یادگیری تاکید دارد. یادگیری ترکیبی با بکارگیری ابزارهای متنوع و فناوری‌های پیشرفته، سعی در بهبود کیفیت و توسعه کمی فعالیت‌های آموزشی دارد. آموزش روش ترکیبی با توجه به تلفیق آموزش سنتی و الكترونیكی با همدیگر در آینده شیؤه غالب بر تمام آموزش‌ها خواهد بود. یادگیری ترکیبی باداشتن مزیت‌های هر دو رویکرد آموزش(سنتی و الکترونیکی) یک رویکرد موثر برای افزایش اثربخشی یادگیری، سهولت دسترسی به مواد آموزشی و افزایش اثربخشی هزینه ها می باشد. پژوهش حاضر از نوع مروری است. برای گردآوری اطلاعات از موتورهای جستجو و پایگاه داده های ،پروتال جامع علوم انسانی و مطالعات کتابخانه ای و جستجو در کتاب ها و مقاله ها استفاده شده است. یافته های پژوهش، نشان دهنده آن است که عوامل مختلف درونی و بیرونی بر کاربرد یادگیری ترکیبی از منظر آموزش دهنده مؤثر است و در این خصوص موضوعات متعددی چون ترکیب مناسب عناصر یادگیری سنتی و چهره به چهره، تغییر نقش آموزش دهنده، و مدیریت عوامل روانی چون اطمینان و اضطراب از فناوری و کنترل بر فرایند یاددهی از مهم ترین چالش های کاربرد آن هستند.
کلمات کلیدی :
یادگیری ترکیبی، اهمیت و اهداف یادگیری ترکیبی، مزایای یادگیری ترکیبی، فاکتورهای یادگیری ترکیبی ، چالش ها و راهکارها، عوامل یادگیری ترکیبی
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهاقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابداريشفافيت گزارشگري ماليصورت هاي مالي تلفيقياقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعدم اطمینان محیطیشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیرضایتمندی مشتریموبایلعملکرد توجهاختلال دیکته نویسینادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرمعاملات اینترنتیعملکرد مشتریعملکرد مالیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیرضايت شغليپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدیوانسالاری اسلامینظام مالیاتیبازار سرمایه ایرانعدالتمنطق الطیروحدت وجودوکالتماهیتفضای مجازیسطح آگاهینواحی صنعتیتوسعه اقتصاديمطالعه كيفيحل مسئلهزنانشادکامیشاخص میزان داراییهنرنمایشچهارمانگيزشتفکرسیستمیادریسمغربفطرتتربیتبانکعقودفارابینرخ بیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلاممسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارتعهدرضایتازدواجیارسانقلخانیامیندولتمهدیممالیکبحرانمخزنشخصیتکاستاصقلیهگیلانرفتارتمدنفلسفه اروپا سارتناسپانیاصفویهتقسیم جهانویلیام رومیراهکارتنبیهمدارسAHPجرحانتحالاهل بیتمتونمعلمانفردوسیرتمثلثاترماننقدمالیاتمعلمفکرذکرایجازمبیعگنبدصحنفرمعشقسیاستصحتانگیزهگللغتنامهمنابعفهمنمازقرآنادیانقبضتابومحلهتاثیرکفائتهومرترسپیریسمبلآتناتقریرخلعرحلهرندمحتسبحجچینثبتعقدشیرهمارولبهتسننعدهمعاددیندنیانفقهشیعهدعاهزینهقمغربزوجهسنتتلمیحتوبهقطرانقاذمرزمصرایذهمتهمقصهعقلصبحمغناسضررضرّغزهعصبهدیومبانیوالدین
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !