-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,956
چالش ها، الگوها و راهکارهای توسعه آموزش ترکیبی
دوره 5، شماره 47، فروردین 1401، صفحات 27 - 14
نویسندگان : امیرحسین مهدی مقدم* 1، سحر نورآبادی 2، حانیه گرمابی 3، فاطمه جعفری کلیبر 4، حدیث مهدی مقدم 5
1- دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان امام رضا (ع) اندیمشک
2- دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز
3- دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان شهید هاشمی نژاد مشهد
4- دکترای زبان و ادبیات فارسی، استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز
5- دانشجوی کارشناسی ارشد، شیمی تجزیه ، دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده :
هدف اصلی از اجرای پژوهش حاضر، بررسی جوانب مهم یادگیری ترکیبی چون عوامل مؤثر بر کاربرد، چالشها و چشماندازها از منظر آموزش دهنده، به عنوان یکی از مهمترین کنشگران فرایند یاددهی و یادگیری است. یادگیری ترکیبی، به عنوان یک سازوکار جدی در استفاده متنوع و گسترده از روش های یادگیری تاکید دارد. یادگیری ترکیبی با بکارگیری ابزارهای متنوع و فناوریهای پیشرفته، سعی در بهبود کیفیت و توسعه کمی فعالیتهای آموزشی دارد. آموزش روش ترکیبی با توجه به تلفیق آموزش سنتی و الكترونیكی با همدیگر در آینده شیؤه غالب بر تمام آموزشها خواهد بود. یادگیری ترکیبی باداشتن مزیتهای هر دو رویکرد آموزش(سنتی و الکترونیکی) یک رویکرد موثر برای افزایش اثربخشی یادگیری، سهولت دسترسی به مواد آموزشی و افزایش اثربخشی هزینه ها می باشد. پژوهش حاضر از نوع مروری است. برای گردآوری اطلاعات از موتورهای جستجو و پایگاه داده های ،پروتال جامع علوم انسانی و مطالعات کتابخانه ای و جستجو در کتاب ها و مقاله ها استفاده شده است. یافته های پژوهش، نشان دهنده آن است که عوامل مختلف درونی و بیرونی بر کاربرد یادگیری ترکیبی از منظر آموزش دهنده مؤثر است و در این خصوص موضوعات متعددی چون ترکیب مناسب عناصر یادگیری سنتی و چهره به چهره، تغییر نقش آموزش دهنده، و مدیریت عوامل روانی چون اطمینان و اضطراب از فناوری و کنترل بر فرایند یاددهی از مهم ترین چالش های کاربرد آن هستند.



