


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,924
-
تعداد نویسندگان5,144
-
مقالات پذیرش شده989
-
مقالات رد شده1,935
-
درصد پذیرش33.82%
-
درصد عدم پذیرش66.18%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,658,685
بررسی اختلالات نوشتاری در دانش آموز پایه دوم و راهکارهای بهبود آن
دوره 5، شماره 48، اردیبهشت 1401، صفحات 126 - 119
1- کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران (معلم آموزش و پرورش شهرستان بانه)
2- دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، دانشکده علوم انسانی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران (معلم آموزش و پرورش شهرستان بانه)، پژوهشگر برتر کشوری
3- عضو هیئت علمی و مدیر گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، واحد همدان، دانشگاه آزاد اسلامی، همدان، ایران
چکیده :
هدف پژوهش حاضر مطالعه ی اختلالات نوشتاری و روش های بهبود آن است. نوشتن بهترین شیوه ی یادگیری و کامل ترین چرخه ی مهارتهای زبانی در بین انسان ها است. اختلالات نوشتاری یکی از شایع ترین اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان (به ویژه دانش آموزان ابتدایی) است. علل فراوانی وجود دارد که چرا دانش آموزان در نوشتن دچار اختلالات زیادی هستند، اختلالاتی همچون ناهماهنگی حرکات چشم و دست، قرینه نویسی، جابجایی صدا ها و حروف. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات کیفی بوده که با استفاده از روش پیمایشی و تکیه بر تکالیف کلاسی و منزل اطلاعات لازم را جمع آوری نموده و داده های گردآوری شده را با استفاده از تحلیل اسنادی و مرور متون مورد بحث و ارزیابی قرار داده است. یافته ها حاکی از اثر گذاری روش های درمانی اجرا شده (تقویت شنیداری، قالب گیری دست ها در حین نوشتن و نوشتن به کمک شن) بر روی بهبود نگارش دانش آموز می باشد.
کلمات کلیدی :