ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی اثر یک شیوه نوآورانه­ تدریس تربیت بدنی در شرایط کمبود امکانات ورزشی برای رسیدن به بهترین نتایج و اهداف آموزشی
دوره 6، شماره 66، آبان 1402، صفحات 23 - 33
نویسندگان : زهرا کوهستانی سینی 1 ، سمیه سرابندی مقدم 2 ، هما خالق زاده* 3

1 دکتری فیزیولوژی ورزشی، دبیر تربیت بدنی استان خراسان رضوی

2 کارشناس تربیت بدنی و علوم ورزشی، دبیر تربیت بدنی استان خراسان رضوی

3 دکتری فیزیولوژی ورزشی، مدرس مرکز آموزش عالی کاشمر

چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، بررسی اثر یک شیوه نوآورانه تدریس تربیت بدنی در شرایط کمبود امکانات ورزشی برای رسیدن به بهترین نتایج و اهداف آموزشی بود. پژوهش حاضر به صورت نیمه تجربی و با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه شاهد انجام شد. 20 دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم شهرستان گلهبار به صورت هدفمند در دسترس انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و شاهد قرار گرفتند (هر گروه 10 نفر). گروه آزمایش در 8 هفته مداخله بوسیله ی روش تدریس نوآورانه شرکت کردند و گروه شاهد در برنامه های عادی تربیت بدنی که پیش از این اجرا می شد شرکت کردند. قبل و بعد از دوره، اندازه گیری ها انجام شد. عملکرد تنفس از طریق تست تعداد تنفس در یک دقیقه و آزمون حبس نفس در وضعیت دم و بازدم کامل بر حسب ثانیه، انعطاف پذیری از طریق تست نشستن و رسیدن به صندلی، استقامت عضلانی میان تنه از طریق آزمون درازو نشست در یک دقیقه، استقامت قلبی تنفسی با استفاده از آزمون دوی 540 متر، قدرت عضلانی اندام تحتانی و فوقانی نیز به ترتیب از طریق تست نشستن و برخاست روی صندلی و تست حلقه بازو، تعادل ایستا و پویا به ترتیب از طریق تست لک لک و آزمون تعادلی وای و همچنین ویژگی های شناختی و عاطفی به ترتیب از طریق امتحان شفاهی و پرسشنامه فرم کوتاه محقق ساخته ارزیابی شد. نتایج نشان داد که برای تمامی متغیرهای مورد مطالعه، بهبود معنادار در گروه آزمایش بوجود آمده بود (P<0.05). پیشنهاد می گردد تا جهت رسیدن به اهداف آموزشی تربیت بدنی (روانی حرکتی، شناختی و عاطفی)، در مدارس دخترانه مقطع متوسطه دوم که از امکانات ورزشی مناسبی برخوردار نیستند؛ با استفاده از خلاقیت، روش های تمرینی و تدریسی را طراحی کرد که بتوانند منجر به کسب نتایج مطلوب شود.
کلمات کلیدی :
ورزش مدارس، روش تدریس، تربیت بدنی، نوآوری در تدریس، اهداف آموزشی
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریمعملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردشفافيت گزارشگري مالياقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانبرون سپاریعملکرد سازمانیعملکرد استراتژيکساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیاعتماد نام تجاریموبایلعملکرد توجهنادرپوررحمانیشعر معاصرحسابداری مشتریعملکرد مالیچندرسانهریاضیفناوری ارتباطات و اطلاعاترضايت شغليپرستارانسودآوری مورد انتظارورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیستعریب دیوانهاتبعیض مالیاتیشرکت های پذیرفته شده در بورساسوه گراییرعیت پروریعدالتعرفان و تصوفشعر تمثیلیوکالتماهیتادبیات آیندهشهرك صنعتی سپهرزنان شاغلمطالعه كيفيحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتسود خالصهنرنمایشچهارمافت تحصيليانگيزشتربیت عقلانیدوره ابتداییتفکرسیستمیادریسمغربخودگوییتاب آوریفطرتاسلامیتربیتبانکعقودابن سینافارابیابن باجهابن طفیلنظریه اتصالاشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارجبرانسرمایه ساختاریتعهدادبیاتنگارگریبیگزادهامیندولتمهدیممالیکبحرانکاستاصقلیهسیسیلارزیابیپذیرشرفتارتمدناروپا صفویهتنبیهAHPجرحمتوندرمانرترماننقدشهادتوكيلمعلمفکرذکرایجازمبیعجنایتگنبدصحنفرمپوسترعشقصحتانواعگلاشعارخسارتدازاينفهمبداءقبضاقباضمُثلنفاقتابومحلهفوکوتاثیرنکاحپیریعربآتناتشیعخلعرندحجتجسسثبتگناهماربیعتمحبتهمدممنجیوحدتعدهخنثیمعاددیندنیانفقهبصیرتدعاقمتغییرحجیتمعیارزوجهتفسیرتوبهمرزایذهمدلقصهمغرستماملادستورجهادرنگضرّجمل
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !