ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

مقایسه دستور زبان‌های مهم فارسی مبتنی بر دستور پنج استاد و خیامپور
دوره 6، شماره 66، آبان 1402، صفحات 45 - 58
نویسندگان : شیوا اسمعیلی هیبت بگلو* 1، زهرا متقی نعمت اباد 2، فاطمه سلمانی کرگان 3، خدیجه عبدالهی 4
1- دانشجوی کارشناسی آموزش زبان و ادبیات فارسی
2- دانشجوی کارشناسی آموزش زبان و ادبیات فارسی
3- دانشجوی کارشناسی آموزش زبان و ادبیات فارسی
4- دانشجوی کارشناسی آموزش زبان و ادبیات فارسی
چکیده :
هدف این مقاله، بررسی تطبیقی کتاب دستور زبان فارسی پنج استاد با کتاب دستور زبان فارسی خیامپور می‌باشد که با روش کتابخانه‌ای-توصیفی انجام شده است. در این مقاله، نگارندگان سعی بر این داشته‌اند که وجوه تمایز و تشابه میان نظرات این دستورنگاران را روشن نمایند و مباحث و مطالب دستوری را که آنان مطرح ساخته‌اند با یکدیگر مقایسه کنند. همچنین توضیح مختصری در مورد کلیت این دو کتاب، در صدر مطالب جای گرفته و پس از آن به مبحث صرفی دستور زبان پرداخته شده است. این بخش، از تقسیم کلمات در دستور زبان آغاز شده و از اختلاف آرا دستورنگاران دراین خصوص به طور مفصل سخن گفته شده است. سپس به اسم ، فعل، صفت، ضمیر و دیگر عناصر دستوری پرداخته شده است. دراین موارد فوق، اختلاف نظرها بررسی شده و نگارندگان مباحثی را که در آن اختلاف نظری وجود نداشته، به شکل کوتاه و گذرا واکاوی کرده‌اند. اهمیت موضوع این پژوهش از آنجایی است که دستورزبان فن درست‌گفتن و درست‌نوشتن است و پایۀ زبان‌آموزی در تمام زبان‌ها.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانكاركرد خانوادهعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنرکودک آزاریحقوق حمایتیقوانین کیفریعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیزبان آموزیزبان دومایرانکودکانعملکردحمایت دولتقالی های تصویریسقوط مجازاتتعزیرقاضییادگیریابتداییسازمانهاشیوه های تدریستفکر خلاقآموزش و یادگیریاعتیاد به اینترنتاجتماعیگوشیدانش آموزانعاقلهضمانجریرهعصبهفضیل بن عیاضزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزبانکداری دیجیتالثبتثبت آنیاميد به زندگيگرانیممالیکاقتصادسازگارینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتراه حسینفتح صلاحیَِشامتاریختقریبادیانمذاهباهل بیتاسپانیاپرتغالمغربحفصیانموحداناختلال خواندنلوئی نهماروپااورشلیمحقوق مدنیدانشگاهبریتانیاخلیج فارستدریسخوارجاینترنتاعتدالفسادروایاتپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانععزت نفسکودکتاثیراتاسنادقاجارتصاویرسودلذتBrownقرآنتجرّیحقوقفقهکلامگشودگیرنگشکلبازیمحققانتکفیرجهادجرمدستورتمرینچاقیحبسآرزوروشخشماملادیکتهمتن کاویابن ابَّاراندلسادبیاتالثیارستمسیاوشزنتشیعرسانهپرورشدولتصبوریمادرناسانسانقضاءنظارتمغمغبچهحافظموسیقیشبصبحنمادتصوفجهانداناییعقلحماسههنرجایگاهشعراسترهامانیهودیتقصهحلاجتخیلمتهمسهامکمیقانونزوجینمدلایذهشناساییمجرمتغذیهانقاذمراقبتدینذکربهمنقطرتفسیرتوبهکیفرفردیسنتتقابلنفاقنفقهزوجقمتوفیقكارصنعتغصبغربرؤیاتغییردعاکلمهلفظمردمآخرتدنیاصلحفسخعدهتسننمنجیمدهوهولبهدوستیمدیریتبوردیوآزادیشیرهعقدتجسسچینحجرندخلعآرسامیدآتناپیریترستاثیرمحلهمُثلبداءصحتگنبدمبیعفکرنقدرتجرحشهروتنبیهبرندکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !