ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

Review and criticism of analysis, explanation and revision of Edward Brown's report on Islamic medicine
دوره 6، شماره 66، آبان 1402، صفحات 120 - 127
نویسندگان : Mohammadreza Shahidipak* 1
1- Islamic Azad University Central Tehran Branch
چکیده :
This article is about Edward Brown's four speeches in 1920-1921, an English doctor, about Islamic medicine, which was edited and translated into Farsi and published as book by him.He started his first speech by expressing greatness of phenomenon of Islamic medicine and says: I was given honor to define position and place of Islamic medicine in history, and he says that this is a difficult task. meaning of Islamic medicine in his own view and wrot : principles and opinions of Islamic medicine are compiled in Arabic language books. "It is said that most of their authors are Greek and a few Iranians, Indians and Syrians have added appendices to them. And they introduced best example of ancient science and culture to world." In his lectures, Brown reflects research of Islamic medicine in Europe with detailed documentation and works of about twenty orientalists in Islamic from Renaissance to 20th century. He has very colorfully expressed role of Iranian element in evolution of Islamic medicine from Iran. And he has emphasized practicality and realism of Islamic medicine. And he has expressed role of physical transmission and evolutionary development of Islamic medicine in medical knowledge from ancient period and innovation and in medical experiences. He started by mentioning stage of translation from Greece and finally explained character of three Iranian physicians of Islamic civilization who wrote, in Persian.Finally, he returned to East again and introduced several Persian physicians and writers of Islamic civilization of Seljukids, Khwarazmshahi, Ilkhanids, Safavid, and Qjar dynasty(1796-1925 ) eras and their works. has covered Brown's hypothesis is that phenomenon of medicine in Middle Ages, called Islamic medicine, not Arabic, has a physical and shameful position in history. In fourth lecture, he criticized himself this hypothesis and said: it is very difficult to prove and still needs research in sources. first Islamic medicine and Latin translations are sources of Islamic medicine in early renaissance.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیباورهای نادرستتکانشگریسالمندانكاركرد خانوادهمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیکودک آزاریمدیرانمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانمنابع و قابلیت مبتنی بر بازارعملکردهنر دوره قاجارزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنحقوق جزای ایرانیادگیریابتداییسرمایه اجتماعیسازمانهااجتماعیگوشیآموزش و پرورشدانش آموزانعاقلهضمانجریرهعصبهفضیل بن عیاضزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیدوره ابتداییبلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت الکترونیکگرانیممالیکاقتصادننشاط کاری معلمانسازگاریطراحی شهریحکمرانی شهرینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفآسیب شناسیانعطاف پذیریزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخخوش بینیشادکامیآشفتگی فکریتقریبادیانمذاهبرفتار کاربراناهل بیتاسپانیاپرتغالمغربموحدانلوئی نهماروپادانشگاهبریتانیاتدریسخوارجاینترنتاعتدالفسادروایاتپیترزلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعتاثیراتاسنادتصاویرسودلذتقرآنتجرّیحقوقفقهقواعد فقهکلامچالش هارنگشکلبازیمحققانتکفیرجهادچند فرهنگیتربیت بدنیجرمدستورتمرینچاقیحبسآرزوروشخشماملادیکتهاندلسادبیاتتيزهوشهایدگرتفکر اصیلالثیارستمسیاوشزنتشیعرسانهپرورشدولتصبوریمادرناسانبیاءطبیعتاجتهادقاضی تحکیممغمغبچهتکرارشبصبحنماداتیسمتصوفاسبعقلسیمرغعرفانهنرشعرپوریمقصهعاطفیحلاجتخیلخداباورمتهمجامعهناشررایانهکیفیکمیتراززوجینمعنویتمدلالگوایذهمجرمدرمانتغذیهانقاذسیاقعافیتدینذکرکوفهتفسیرتوبهتوحیدمعادفردیراهکارسنتتبرّیتقابلنفاقنفقهزوجمالیقَسمنشاطقمنشانهكارغصبآثاررؤیادعاقولنشوزمردمدنیافسخعدههدفمنجیبیعتبوردیوآزادیمارعقددانشچینحجرندزیریانخلعقالیتفکردهانعربپیریمُثلمعوضنمازمنابعگلفرمگنبدصحننقدرتموبدتنبیهبغدادبرندتحلیلکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !