ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

ارزیابی کارایی پوشه کار تدریس و ارتباط آن با مسئولیت پذیری حرفه ای معلمین درس زبان انگلیسی دبیرستان های دخترانه شهرستان سیرجان در سال تحصیلی1402
دوره 7، شماره 78، آبان 1403، صفحات 66 - 78
نویسندگان : نجمه حمزه نژادی* 1 ، بتول فتحی زاده 2

1 مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت

2 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت

چکیده :
این مقاله به ارزیابی کارایی پوشه کار تدریس و ارتباط ان با مسئولیت پذیری حرفه ای معلمین درس زبان انگلیسی دبیرستانهای دخترانه شهرستان سیرجان درسال تحصیلی1402 پرداخت. با استفاده از یک طرح تحقیق پیمایشی، این مطالعه در دبیرستانهای دخترانه شهرستان سیرجان انجام شد که شامل 52 دانش آموز سال آخر و پنج نفر از معلمان آنها بود. دانش آموزان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و معلمان به صورت هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها شامل پرسشنامه‌های پنج درجه‌ای لیکرت بود که برای هر دو گروه از کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم اجرا شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل توصیفی شامل میانگین، فراوانی و درصد استفاده شد. نتایج نشان داد که مدرسان عموماً هدف روشنی را برای شیوه‌های ارزیابی پوشه کار درک می‌کنند (میانگین امتیاز = 4.20) و بر ادغام آنها در هر برنامه آموزشی تأکید می‌کنند (میانگین امتیاز = 4.40)، در حالی که دانش آموزان سطوح پایین‌تری از رضایت را از این جنبه‌ها ابراز می‌کنند (میانگین نمرات = 2.15، به ترتیب 2.42). علاوه بر این، معلمان نگرش متوسطی نسبت به ارزیابی پوشه کار (60.0٪) نشان می دهند، در حالی که دانش آموزان عمدتاً نگرش پایین (59.6٪) نشان می دهند. همسویی بین معلمان و دانش آموزان در برخی زمینه‌ها مشهود است، مانند اهمیت ابلاغ اهداف و ارائه بازخورد به دانش آموزان و اهمیت این ارزیابی در تشخیص نقاط قوت و ضعف دانش آموزان، اما در مورد راهنمایی دانش آموزان در حین تمرین، اختلاف‌هایی به وجود می‌آید. این تحقیق به این نتیجه رسید که درک و پرداختن به تفاوت‌ها در ادراکات و نگرش‌ها بین معلمان و دانش آموزان برای ارتقای درک مشترک و پذیرش شیوه‌های ارزیابی پوشه کار بسیار مهم است. به منظور پر کردن شکاف‌ها و تقویت تعامل معنادار، توصیه می‌شود که مؤسسات تلاش‌ها را برای بهبود ارتباطات، همکاری و حمایت از معلمان و دانش آموزان برای افزایش اثربخشی شیوه‌های ارزیابی پوشه کار در آموزش و پرورش اولویت‌بندی کنند.
کلمات کلیدی :
کارایی پوشه کار تدریس، مسئولیت پذیری حرفه ای، درس زبان انگلیسی، دبیرستانهای دخترانه شهرستان سیرجان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !