#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی اختلال خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی
دوره 7، شماره 73، خرداد 1403، صفحات 12 - 16
نویسندگان : ریحانه ستاری شیراز* 1 ، هانیه ستاری شیراز 2 ، فاطمه جعفری کلیبر 3

1 دانشجوی کارشناسی، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه زهرا (س) تبریز

2 دانشجوی کارشناسی، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه زهرا (س) تبریز

3 دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی اختلال خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی می‌باشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و مطالعات مروری است. جهت گردآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه شامل مقالات، پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و سایت‌هایی مانند SID، Magiran و . . استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می‌باشد. در این مقطع، درس فارسی (قرائت فارسی، املای فارسی) درسی کلیدی می‌باشد و از اهمیت دو چندانی برخودار است به نحوی که بدون یادگیری این درس، یادگیری دروس دیگر تقریبا غیرممکن می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مشکلات دانش‌آموزان در مدرسه، ضعف در خواندن و نوشتن است؛ املا نوعی نوشتن است. اختلال یادگیری در دانش‌آموزان ابتدایی می‌تواند کودک را در یادگیری، دچار مشکل و همین طور مشکلاتی را در صحبت کردن و خواندن ایجاد کند. این موضوعات می‌تواند در کودک احساس بدی به وجود آورد زیرا کودک متوجه تفاوت‌های بین خود و سایر دانش آموزان می‌شود و این موضوع می‌تواند باعث بروز رفتارهای پرخاشگرانه نیز بشود به طور کلی اختلالات رایج به شرح ذیل است: اختلال یادگیری در ریاضی، اختلال نوشتن، اختلال خواندن.
کلمات کلیدی :
اختلال خواندن، اختلال نوشتن، دوره ابتدایی.
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهاقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی  بهبود عملکردپيچيدگي حسابدارياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیتتصویر شرکتارزش مشتریمسئولیت اجتماییبرون سپاریشرکت میهن شهر کرمانشاهشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندموبایلعملکرد توجهاختلال دیکته نویسینادرپوررحمانیحسابداری مشتریحسابداری رقابتیعملکرد مالیچندرسانهریاضیرضايت شغليپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسنظام مالیاتیمرصاد العباداسوه گراییعدالتوحدت وجودوکالتماهیتادبیات آیندهسطح آگاهیحل مسئلهزنانمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشسمینار پایدیاتفکرسیستمیادریسمغربفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودفارابیابن رشدملا صدرااشتغالبیکاریجرمتورمتئوری بازیزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارواحد یزدجبراناعتمادتعهدپژوهش میدانیفرآیندرضایتادبیاتبیگزادهامیندولتمهدیفاطمیانحفصیانممالیکبحرانمخزنمک کریکاستاصقلیهگیلانرفتارابن خلدونتمدناروپا هرمزصفویهراهکارتنبیهAHPجرحامویانمتونرتهوشرماننقدوكيلحقوقمعلمکُـلبفکرذکرحکایتایجازتسلیممبیعگنبدصحنفرمشیرازعشقصحتگلطبیعتدازاينفهمبداءاعتقادقبضفعل پی بستیمُثلتابومحلهتاثیرنکاحپیریعربآتناتشیعذنابهعثمانیخلعبنی حمادتقاصفقهیحافظرندحجچینجنگثبتگناهعقدماربیعتمدهوهمنجیعدهدوجنسیدینقولدعاقمتغییرآثاركارمعیارنشانهسنتپیترزمرزمصرکمیقصهشبصبحمغفرزندحبسرنگضرّغزهزهددیوتوجهزبیر
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !