-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,972
بررسی اختلال خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی
دوره 7، شماره 73، خرداد 1403، صفحات 12 - 16
1- دانشجوی کارشناسی، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه زهرا (س) تبریز
2- دانشجوی کارشناسی، آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس فاطمه زهرا (س) تبریز
3- دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی اختلال خواندن و نوشتن در دانش آموزان دوره ابتدایی میباشد. روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی و مطالعات مروری است. جهت گردآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه شامل مقالات، پایاننامهها، رسالهها و سایتهایی مانند SID، Magiran و . . استفاده شد. نتایج حاکی از آن بود که مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی میباشد. در این مقطع، درس فارسی (قرائت فارسی، املای فارسی) درسی کلیدی میباشد و از اهمیت دو چندانی برخودار است به نحوی که بدون یادگیری این درس، یادگیری دروس دیگر تقریبا غیرممکن میباشد. یکی از مهمترین مشکلات دانشآموزان در مدرسه، ضعف در خواندن و نوشتن است؛ املا نوعی نوشتن است. اختلال یادگیری در دانشآموزان ابتدایی میتواند کودک را در یادگیری، دچار مشکل و همین طور مشکلاتی را در صحبت کردن و خواندن ایجاد کند. این موضوعات میتواند در کودک احساس بدی به وجود آورد زیرا کودک متوجه تفاوتهای بین خود و سایر دانش آموزان میشود و این موضوع میتواند باعث بروز رفتارهای پرخاشگرانه نیز بشود به طور کلی اختلالات رایج به شرح ذیل است: اختلال یادگیری در ریاضی، اختلال نوشتن، اختلال خواندن.
کلمات کلیدی :
- 565
- 195
- 1402/12/20
- 1403/01/26
- 1403/03/30



