ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

مقایسه قالب مدیریت دانش در اصول حاکم بر سایبرنتیک در سازمان ها ( مطالعه موردی: پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات تهران)
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 1 - 13
نویسندگان : شهلا امامی العریضی* 1، لیلا امین شکروی 2، مریم طاهری 3
1- کارشناس اسناد و منابع علمی، پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران
2- کارشناس فرابری داده ها، پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران
3- کارشناس فرابری داده ها، پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران
چکیده :
هدف: پژوهش حاضر به بررسی مقایسه رهبری سایبرنتیک و مدیریت دانش در سازمانها که چهار فرآيند اصلي ايجاد دانش، تبديل و انتقال دانش، حفظ و نگهداري دانش و به كارگيري دانش در رابطه متقابل و معنادار سيبرنتيك و فرآيند مديريت دانش در سازمانها مي باشد. روش‌شناسی‌پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف، كاربردي و از نظر روش، توصيفي و از نوع همبستگي مي باشد. یافته ها: جامعه آماری ﮐﺎرﮐﻨﺎن پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات تهران 75 ﻧﻔﺮ ﺑﻮده و ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻮد. ﺑﺮاي ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎ از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎي رﻫﺒﺮي ﺳﺎﯾﺒﺮﻧﺘﯿﮏ ﺑﺎ ﺿﺮﯾﺐ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ 17/94و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﺎ ﺿﺮﯾﺐ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ 09/89 اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﯾﺪ. ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و آﻣﺎر اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ (ﺗﯽ ﺗﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ، دوﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﺴﺘﻘﻞ، ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﭘﯿﺮﺳﻮن) ﺑﻮد. ﺻﻮرت ﻋﻠﻤﯽ در ﺟﻬﺖ ﭘﯿﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﺳﺎزﻣﺎن ﮐﺎرآﻣﺪ ﮐﺮدن ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ، اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤایند. بحث و نتیجه گیری: ﻃﺒﻖ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ رﻫﺒﺮي ﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ در ﺳﻄﺢ ، 05/ p≤بوده اﺳﺖ. ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﯽ ﺗﻮان اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ اﺳﺘﻨﺒﺎط ﮐﺮد ﮐﻪ ﮔﺮاﯾﺶ بااستفاده از اﻟﮕﻮي ﺳﺎﯾﺒﺮﻧﺘﯿﮏ در پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات تهران ﻣﻄﻠﻮب اﺳﺖ. در واﻗﻊ اداریه پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات، ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ از اﻟﮕﻮي ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﺳﺎﯾﺒﺮﻧﺘﯿﮏ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻋﻠﻤﯽ در ﺟﻬﺖ ﭘﯿﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﺳﺎزﻣﺎن وکارآمدﮐﺮدن ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ، اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤایند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !