ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

مقایسه قالب مدیریت دانش در اصول حاکم بر سایبرنتیک در سازمان ها ( مطالعه موردی: پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات تهران)
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 1 - 13
نویسندگان : شهلا امامی العریضی* 1، لیلا امین شکروی 2، مریم طاهری 3
1- کارشناس اسناد و منابع علمی، پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران
2- کارشناس فرابری داده ها، پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران
3- کارشناس فرابری داده ها، پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات ایران
چکیده :
هدف: پژوهش حاضر به بررسی مقایسه رهبری سایبرنتیک و مدیریت دانش در سازمانها که چهار فرآيند اصلي ايجاد دانش، تبديل و انتقال دانش، حفظ و نگهداري دانش و به كارگيري دانش در رابطه متقابل و معنادار سيبرنتيك و فرآيند مديريت دانش در سازمانها مي باشد. روش‌شناسی‌پژوهش: پژوهش حاضر از نظر هدف، كاربردي و از نظر روش، توصيفي و از نوع همبستگي مي باشد. یافته ها: جامعه آماری ﮐﺎرﮐﻨﺎن پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات تهران 75 ﻧﻔﺮ ﺑﻮده و ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﻨﻄﺒﻖ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻮد. ﺑﺮاي ﺟﻤﻊ آوري داده ﻫﺎ از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎي رﻫﺒﺮي ﺳﺎﯾﺒﺮﻧﺘﯿﮏ ﺑﺎ ﺿﺮﯾﺐ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ 17/94و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ ﺑﺎ ﺿﺮﯾﺐ ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ 09/89 اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﯾﺪ. ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ و آﻣﺎر اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ (ﺗﯽ ﺗﮏ ﻧﻤﻮﻧﻪ، دوﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﺴﺘﻘﻞ، ﺿﺮﯾﺐ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﭘﯿﺮﺳﻮن) ﺑﻮد. ﺻﻮرت ﻋﻠﻤﯽ در ﺟﻬﺖ ﭘﯿﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﺳﺎزﻣﺎن ﮐﺎرآﻣﺪ ﮐﺮدن ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ، اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤایند. بحث و نتیجه گیری: ﻃﺒﻖ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪه ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﯿﻦ رﻫﺒﺮي ﺑﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ در ﺳﻄﺢ ، 05/ p≤بوده اﺳﺖ. ﺑﺮ اﺳﺎس ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻣﯽ ﺗﻮان اﯾﻦ ﮔﻮﻧﻪ اﺳﺘﻨﺒﺎط ﮐﺮد ﮐﻪ ﮔﺮاﯾﺶ بااستفاده از اﻟﮕﻮي ﺳﺎﯾﺒﺮﻧﺘﯿﮏ در پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات تهران ﻣﻄﻠﻮب اﺳﺖ. در واﻗﻊ اداریه پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات، ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ از اﻟﮕﻮي ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﺳﺎﯾﺒﺮﻧﺘﯿﮏ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻋﻠﻤﯽ در ﺟﻬﺖ ﭘﯿﺸﺒﺮد اﻫﺪاف ﺳﺎزﻣﺎن وکارآمدﮐﺮدن ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ، اﺳﺘﻔﺎده ﻧﻤایند.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیافکار خودکشیاحساس ناامیدینهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستتکانشگریسالمندانمدیریت عملکرددانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنرکیفیت زندگیانعطاف پذیری شناختینحوه تصمیم گیریعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانعملکردتمایل به صادراتحمایت دولتزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسرمایه اجتماعیسازمانهاتفکر خلاقآموزش و یادگیریاجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهتعلیم و تربیتمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتاسناد الکترونیکگرانیممالیکاقتصادخودتنظیمی عاطفیسازگاریرهبری شهردارنوآوریآموزشنوجوانداعش خراسانتهدیدامنیتطالبانوقفالگوهای تربیتیزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتراه حسینَشامتاریخعدالت جنسیتیشادکامیامید به زندگیتقریبادیانمذاهباهل بیتاسپانیاپرتغالمغربموحداناروپافراعنه مصردانشگاهبریتانیاطناب زنیخوارجاعتدالشهر تهرانفسادپیترزهرستلایحهدستگاه قضاشیعهعصرعباسیعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعخودپندارهکودکاسنادقاجارسودلذتابن الرامیBrownقرآنتجرّیفقهکلامرنگشکلبازیتکفیرجهادجرمپیشگیریدستورچاقیحبسآرزوروشادبیات دینیانگیزهخلاقيتخشماملادیکتهمتن کاویاندلسادبیاتتيزهوشالثیارستمسُرخهزنتشیعرسانهپرورشدولتصبوریمادرناسانسانانبیاءطبیعتشهر شادمغمغبچهحافظشبصبحنمادطلاقاتیسمقدرتباسکاسبشکارجهانداناییعشقهنرشعراسترهامانپوریمقصهشطحکراماتتخیلحجابمتهمجامعهناشرکیفیکمیتئوریمعنویتمدلحکومتمطالعه موردیاقلیماسلامایذهتغذیهصلاحیترمانانقاذدینذکراردنقطرکوفهتوبهکیفرمعادراهکارتبرّیتوسلتمکنحجيّتنفقهزوجهقَسمقمنشانهغصبآثارحجیتتغییرهزینهدعاکلمهوهابیتدنیامشهدنكاحعدهمطلقهمصلحنجاتمدهوهولبهمحبتشیرهمارعقددانشچینحجرندخلعتفکرپیریدروغتلویزیونفهمگلصحتگنبدنقدرتمهدیفطرتبرندکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !