ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسي نقش استفاده کتابهای کمک آموزشي و وسایل کمک آموزشی بر پیشرفت تحصیلي دانش آموزان مقطع ابتدایی از ديدگاه معلمان ابتدایی شهرستان چالدران
دوره 7، شماره 81، بهمن 1403، صفحات 63 - 75
نویسندگان : فرشید رستم زاده* 1، آیت محمدی 2، سحر دارائی نیا 3
1- دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی. واحد ارومیه. دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
2- دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی. واحد ارومیه. دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
3- کارشناس علوم تربیتی، گروه علوم تربیتی. واحد ارومیه. دانشگاه آزاد اسلامی، ارومیه، ایران
چکیده :
تحقیق حاضر به دنبال تعيين نقش کتابهاي کمک آموزشي و وسایل کمک آموزشی بر رشد تحصيلي دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالدران از ديدگاه معلمان ابتدایی مي باشد. تحقيق از نظر هدف و ماهیت کاربردي و از نظر فلسفه پژوهش کمیو از نظر مسیر اجرا و روش های تجزیه و تحلیل داده ها از نوع پژوهش های علي مقايسه اي (پس رويدادي) است. جامعه آماري در اين پژوهش شامل کليه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان چالدران که 20 کلاس به تعداد 1018 نفر است مي باشد. روش نمونه گيري در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری در دسترس و خوشه تصادفي مي باشد و طبق جدول مورگان 160 نفر از دانش آموزان به عنوان حجم نهايي نمونه، که از اين تعداد 80 نفر مربوط به گروه استفاده کننده از کتاب کمک آموزشی و وسايل کمک آموزشي و 80 نفر مربوط به گروه عدم استفاده کننده از وسايل و کتاب کمک آموزشي مي باشد. ابزار جمع آوري اطلاعات شامل دو پرسشنامه محقق ساخته و پرسشنامه انگيزه پيشرفت هرمنس(2001) است. براي برآورد پايايي پرسشنامه ها از آلفاي کرانباخ استفاده گرديد که مقدار پايايي براي پرسشنامه مذکور ( 776/) محاسبه گرديد. در ضمن روايي آنها توسط کارشناسان حوزه علوم تربيتي مورد تاييد قرار گرفت و اطلاعات به دست امده از پرسشنامه توسط نرم افزار SPSS ورژن26 مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج تحقيق حاکي است که استفاده از وسايل کمک آموزشي و کتب کمک آموزشی در تدريس باعث افزايش انگيزش پيشرفت در دانش آموزان و بهبود پيشرفت تحصيلي آنها مي شود. ميزان تاثير استفاده از وسايل کمک آموزشي در يادگيري بطور معني داري بالاتر از حد متوسط مي باشد. در هر دو گروه ميزان تاثير استفاده از وسايل و کتب کمک آموزشي در يادگيري بطور معني داري بالاتر از حد متوسط مي باشد. ميانگين بيشتر از 3 و سطح معني داري کمتر از /05 است ميزان دسترسي معلمان ودانش آموزان به استفاده از وسايل کمک آموزشي در حد پايين گزارش شد.
روان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیدين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیبرنامه ریزی آموزشیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزندستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکناننظام گزینش نیروی انسانی و بانک پارسیانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدینهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانكاركرد خانوادهاخلاقمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیکودک آزاریقوانین کیفریانعطاف پذیری شناختیعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکاندرس زبان انگلیسیقابلیت های پویا مبتنی بر بازارعملکردتمایل به صادراتهنر دوره قاجارسقوط مجازاتتعزیرقاضیقاتل و مجنی علیهفقه مقارنحقوق جزای ایرانیادگیریابتداییروابط عمومی هااجتماعیگوشیعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیثبت الکترونیکاسناد الکترونیکاميد به زندگيگرانیممالیکاقتصادتکنیک های ذهن آگاهیسازگاریطراحی شهرینوآوریآموزشنوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفآسیب شناسیزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتراه حسینَشامتاریخالتزام شغلیتقریبادیانمذاهباهل بیتاسپانیاپرتغالمغربحفصیاناروپااورشلیمدانشگاهبریتانیاتدریسخوارجاینترنتاعتدالخود شفقت ورزیفسادروایاتپیترزهرستلایحهشیعهعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعکودکاسنادسودلذتMedicineقرآنتجرّیحقوقفقهکلامرنگشکلبازیمحققانتکفیرجهادجرمتمرینحبسآرزوروشخشماملادیکتهادبیاتالثیارستمسیاوشسُرخهزنتشیعپرورشدولتمادرناساجتهادقضاءمغمغبچهموسیقیشبصبحنماداتیسمداناییعقلشاهنامهعشقهنرشعراسترهامانقصهحلاجشطحتخیلمتهمسهامناشررایانهکمیترازمعنویتالگوایذههومربزه دیدهرسانه هامجرمکروناتغذیهرمانانقاذدینذکربهمنکوفهتوبهمعادمعتزلهسنتتبرّیانتخابتمکننفاقنفقهزوجمالیآشوبامام خمينيمنافقینقمنشانهكارغصبآثارخوابدعاکلمهعلماءمردمپنج گنجدنیاخنثینكاحعدهتسننآندلسمدهوهولبهبیعتمارعقدگناهچینرندخلعسوریهقالیذنابهتمدنآتناتاثیرتابودروغقبضنمازبداءفهممنابعگلفرمآراممبیعکُـلبفکرنقدرتجرحموبدتورمبانکبرند
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !