-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,147
بررسی وضعیت موجود شایستگیهای دانشجومعلمان آموزش ویژه
دوره 4، شماره 40، شهریور 1400، صفحات 123 - 114
1- دکترای تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران bazrafshan333@gmail.com
2- دانشیار، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران ezarai@yahoo.com
3- استاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران dr_sharifidaramdi@yahoo.com
4- استاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران delavrali@yahoo.com
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی وضعیت موجود شایستگیهای دانشجومعلمان آموزشویژه انجام شد. برای انجام این پژوهش در ابتدا از طریق پرسشنامه محقق ساخته به بررسی وضعیت موجود شایستگیهای دانشجومعلمان آموزشویژه از نظر دانشجویان و اساتید آنها پرداخته شد. سپس این نظر سنجی بر روی نمونه 21 نفری از اساتید رشته آموزش کودکان استثنایی شاغل در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان تهران و همچنین نمونه ی 30 نفری از دانشجومعلمان آموزشویژه در پردیسهای دانشگاه فرهنگیان استان تهران، صورت گرفت که به شیوه هدفمند انتخاب شدند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط متخصصان تایید و مقدار پایایی آن با روش آلفای کرنباخ 6/92 درصد محاسبه شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها در این بخش از پژوهش، از آزمون تی تک نمونهای استفاده شد.



