-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,920
پیش بینی ذهنیت فلسفی مدیران مدارس متوسطه شهر قم بر اساس هوش معنوی معلمان
دوره 7، شماره 77، مهر 1403، صفحات 80 - 92
1- دکترای علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزش عالی،استادیار دانشگاه فرهنگیان
2- کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
چکیده :
هدف پژوهش پیشبینی ذهنیت فلسفی مدیران بر اساس هوش معنوی معلمان مدارس متوسطه شهر قم بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری کلیۀ مدیران و معلّمان مشغول تدریس مدارس متوسطه شهر قم در سال تحصیلی 403-1402به تعداد304 نفر مدیر و 2985نفر معلم بود. حجم نمونه برحسب همبستگی 52 نفر مدیرو 104 نفر معلم برآوردشد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گرداوری داده ها دو پرسشنامه ذهنیت فلسفی مدل فلیپ اسمیت، هوش معنوي (کینگ ،2008) به ترتیب با پایایی 73/0، 88/0 می باشد. برای تحلیل داده های استنباطی از روش های آماری همبستگی و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که متغیرهای "توليد معناي شخصي"، "تفكر وجودي"، "آگاهي متعالي" و "بسط حالت هوشياري" تأثیر نسبتاً مناسبی بر ذهنیت فلسفی مدیران دارند. مدل معنیدار است و مدل ارائه شده قادر به پیشبینی مؤثر ذهنیت فلسفی مدیران بر اساس هوش معنوی معلمان میباشد. نتیجه اینکه ذهنیت فلسفی، نظم دادن به آگاهی ها و توانایی ها و درک سیستم نظام یافته سازمانی و کل سازمان را در جهت اهداف کلی مشخص می کند.
کلمات کلیدی :
- 658
- 101
- 1403/03/08
- 1403/05/14
- 1403/08/03



