#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

پیش بینی ذهنیت فلسفی مدیران مدارس متوسطه شهر قم بر اساس هوش معنوی معلمان
دوره 7، شماره 77، مهر 1403، صفحات 80 - 92
نویسندگان : مهدی محمد آقایی* 1 ، معصومه سادات حسینی توان 2

1 دکترای علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزش عالی،استادیار دانشگاه فرهنگیان

2 کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

چکیده :
هدف پژوهش پیش‌بینی ذهنیت فلسفی مدیران بر اساس هوش معنوی معلمان مدارس متوسطه شهر قم بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری کلیۀ مدیران و معلّمان مشغول تدریس مدارس متوسطه شهر قم در سال تحصیلی 403-1402به تعداد304 نفر مدیر و 2985نفر معلم بود. حجم نمونه برحسب همبستگی 52 نفر مدیرو 104 نفر معلم برآوردشد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گرداوری داده ها دو پرسشنامه ذهنیت فلسفی مدل فلیپ اسمیت، هوش معنوي (کینگ ،2008) به ترتیب با پایایی 73/0، 88/0 می باشد. برای تحلیل داده های استنباطی از روش های آماری همبستگی و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که متغیرهای "توليد معناي شخصي"، "تفكر وجودي"، "آگاهي متعالي" و "بسط حالت هوشياري" تأثیر نسبتاً مناسبی بر ذهنیت فلسفی مدیران دارند. مدل معنی‌دار است و مدل ارائه شده قادر به پیش‌بینی مؤثر ذهنیت فلسفی مدیران بر اساس هوش معنوی معلمان می‌باشد. نتیجه اینکه ذهنیت فلسفی، نظم دادن به آگاهی ها و توانایی ها و درک سیستم نظام یافته سازمانی و کل سازمان را در جهت اهداف کلی مشخص می کند.
کلمات کلیدی :
مدیران، ذهنیت فلسفی، هوش معنوی، معلمان، متوسطه
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابداريصورت هاي مالي تلفيقياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیتتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعدم اطمینان محیطیعملکرد استراتژيکساختار سازمانگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیرضایتمندی مشتریشناسایی نام تجاریموبایلنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرمعاملات اینترنتیجهت گیری بازارعملکرد مالیچندرسانهریاضیرضايت شغليمهارتهاي ارتباطيپرستارانانعطاف پذیری مالیورزشارزشبرندپرسپولیسدبیران ایرانیتعریب دیوانهامدیریت درآمدعدالتشعر تمثیلیوکالتماهیتعمل حقوقیذهن آگاهیزنانشادکامیمشارکتسود خالصهنرنمایشچهارمانگيزشدوره ابتداییادریسمغربخودگوییتصور از خودفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودفارابیابن طفیلابن رشدبیکاریجرمتورمزنجیره ارزشزنفقهاجتهادتونسفقه مالکیاسلامیهودیتمسیحیتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاخبارواحد یزدداستان کوتاهاعتمادتعهدفرآیندرضایتازدواجباباجانیامینوزیراندولتمهدیممالیکبحرانآموزشمخزنشخصیتکاستاصقلیهسیسیلگیلانتمدناروپا اسپانیاهرمزصفویهتنبیهتدریسجرحمتونرتقدرترماننقدحقوقمالیاتکُـلبفکرذکرمبیعکتابگنبدصحنفرمعشقصحتانواعگلاشعارمنابعفهمرادیوبداءنمازمعوضمُثلارقامدروغتقلیدتاثیرهومرآتناصنایعذنابهامیدعثمانیرحلهرندحجچینجلوهگناهشیرهخرماماربیعتهمدممنجیعدهمعاددنیادعاقمرؤیاقَسمتوبهتغذیهایذهکمیپوریمخردورزیاسبتروريسممغانشاانبیاءجهادسودغزهعاقلهمعتادزبیرمبانی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !