ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

پیش بینی ذهنیت فلسفی مدیران مدارس متوسطه شهر قم بر اساس هوش معنوی معلمان
دوره 7، شماره 77، مهر 1403، صفحات 80 - 92
نویسندگان : مهدی محمد آقایی* 1 ، معصومه سادات حسینی توان 2

1 دکترای علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزش عالی،استادیار دانشگاه فرهنگیان

2 کارشناس ارشد علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

چکیده :
هدف پژوهش پیش‌بینی ذهنیت فلسفی مدیران بر اساس هوش معنوی معلمان مدارس متوسطه شهر قم بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری کلیۀ مدیران و معلّمان مشغول تدریس مدارس متوسطه شهر قم در سال تحصیلی 403-1402به تعداد304 نفر مدیر و 2985نفر معلم بود. حجم نمونه برحسب همبستگی 52 نفر مدیرو 104 نفر معلم برآوردشد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گرداوری داده ها دو پرسشنامه ذهنیت فلسفی مدل فلیپ اسمیت، هوش معنوي (کینگ ،2008) به ترتیب با پایایی 73/0، 88/0 می باشد. برای تحلیل داده های استنباطی از روش های آماری همبستگی و رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که متغیرهای "توليد معناي شخصي"، "تفكر وجودي"، "آگاهي متعالي" و "بسط حالت هوشياري" تأثیر نسبتاً مناسبی بر ذهنیت فلسفی مدیران دارند. مدل معنی‌دار است و مدل ارائه شده قادر به پیش‌بینی مؤثر ذهنیت فلسفی مدیران بر اساس هوش معنوی معلمان می‌باشد. نتیجه اینکه ذهنیت فلسفی، نظم دادن به آگاهی ها و توانایی ها و درک سیستم نظام یافته سازمانی و کل سازمان را در جهت اهداف کلی مشخص می کند.
کلمات کلیدی :
مدیران، ذهنیت فلسفی، هوش معنوی، معلمان، متوسطه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !