ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

نقش شاخص آموزش و توسعه و اجزای آن بر رضایت شغلی کارکنان گمرک
دوره 8، شماره 85، خرداد 1404، صفحات 1 - 14
نویسندگان : پگاه بهزادی راد 1، شمس الدین نیک منش* 2
1- کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، گرایش بازرگانی بین المللی، پیام نور واحد کرج، البرز، ایران
2- استادیار گروه مدیریت دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده :
کارکنان به عنوان ارزشمندترین دارایی هر سازمان نیازمند آموزش‌های مستمر برای رفع کاستی‌ها در دانش و مهارت‌ها می‌باشند. شاخص آموزش و توسعه نقش مهمی در عملکرد کارکنان دارد. رضایت کارکنان یک عامل کلیدی در بهره‌وری، تعهد شغلی و جابجایی شغلی محسوب می‌گردد. هدف این پژوهش بررسی تأثیر برنامه‌های آموزش و توسعه و اجزای آن (ادارک کارکنان نسبت به آموزش و استراتژی‌ها و خط مشی‌های آموزشی) در رضایت شغلی کارکنان گمرک است. جامعه هدف شامل کارکنان گمرک پیام استان البرز (حجم نمونه 86 نفر) با روش انتخاب تصادفی- طبقه‌ای جهت توزیع پرسشنامه لیکرت بود. بر اساس نتایج به دست آمده، مدیران منابع انسانی با همکاری کارکنان، عملکرد مطلوبی در برنامه‌ریزی، تخصیص بودجه و اجرای دقیق برنامه‌های آموزش و توسعه داشتند. در سوی مقابل با توجه به رضایت ناکافی کارکنان و ایرادات اساسی در فرصت‌های ترفیع توصیه می‌گردد که در تدوین دستورالعمل‌ها تجدید نظر صورت پذیرد. همچنین یک رابطه مثبت معنی‌داری بین آموزش و توسعه و رضایت شغلی یافت شد. این نتایج می‌تواند رویکرد تازه‌ای در آموزش ضمن خدمت کارکنان گمرک ایجاد نماید.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !