-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره90
-
تعداد مقالات2,941
-
تعداد نویسندگان5,189
-
مقالات پذیرش شده1,005
-
مقالات رد شده1,936
-
درصد پذیرش34.17%
-
درصد عدم پذیرش65.83%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,758,048
بررسی سیاستگذاری در آموزش و تاثیر آن بر دنیای کار
دوره 8، شماره 90، آبان 1404، صفحات 33 - 46
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحدقم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
2- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحدقم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
3- گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه طلوع مهر، قم، ایران دکتری مدیریت فرهنگی
چکیده :
مطالعه سیاست های آموزش عالی در سراسر جهان و تأثیر آن بر بهبود کیفیت آموزش و یادگیری است. روش ها برای این منظور از روش مروری و تحلیل مفهومی داده ها استفاده شد با بهره گیری از پایگاه های داده ای معتبر در راستای سؤالات پژوهش تلاش شد تا سیمایی جامع برای این بررسی ترسیم شود. یافته ها یافته ها نشان داد سیاست های متمرکز بر افزایش دسترسی به آموزش عالی ارتقای کیفیت برنامه های درسی و تقویت همکاری های بین المللی نقش قابل توجهی در بهبود دستاوردهای آموزشی ایفا می کنند. همچنین سیاست های مبتنی بر شواهد که بر نیازهای محلی و جهانی تمرکز دارند منجر به افزایش رضایت دانشجویان و بهبود مهارت های فارغ التحصیلان می شوند. این مطالعه بر اهمیت تطبیق سیاست های آموزش عالی با چالش های نوظهور جهانی و نیازهای بازار کار تأکید می کند. آموزش عالی نقش کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع دارد و سرمایه گذاری در این بخش بازدهی بالایی ایجاد می کند. دولت ها و سازمان های خصوصی باید در آموزش عالی سرمایه گذاری کنند تا بهبود جامعه و افزایش سطح توسعه را تضمین نمایند. سیاست گذاری صحیح می تواند به بهبود کیفیت آموزش توسعه مهارت ها توانمند سازی اساتید و دانشجویان ترویج پژوهشهای علمی ایجاد برنامه های تحولی شود. این سیاست ها شامل توجه به نیازهای جامعه، تعیین اهداف آموزشی توسعه برنامه های کارآمد تأمین بودجه و استفاده از ابزارهای ارزیابی کیفیت آموزش است.
کلمات کلیدی :
- 17
- 17
- 1404/05/02
- 1404/08/03
- 1404/08/27



