#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

تدریس به شیوه کلاس معکوس بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس زبان انگلیسی پایه دهم شهر رشتخوار
دوره 2، شماره 15، مرداد 1398، صفحات 0 - 0
نویسندگان : فاطمه مردخدای رودمعجنی* 1 ، حسین خاک نژاد 2

1 1

2 1

چکیده :
آموزش و تدریس از جمله موضوعاتی هست که همواره جزء دغدغه های مهم محققان تعلیم و تربیت بوده است. آموزش مجموعه فعالیت‌هایی است که تدارک دیده می‌شود تا به یادگیری بینجامد. آنچه اهمیت دارد شناخت روش‌های مختلف آموزشی و استفاده از آن در بهینه‌کردن یادگیری است. در پژوهش حاضر از روش شبه آزمایشی و از طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر پایه دهم شهرستان رشتخوار (واقع در استان خراسان رضوی ) در سال تحصیلی 96-95 می‌باشد. در این پژوهش ابتدا از روش نمونه‌گيري خوشه‌ای استفاده شده است، در نهایت نمونه به دو گروه کنترل و آزمایشی تقسیم شدند. سپس از هر دو گروه پیش‌آزمون پرسشنامه انگیزش پیشرفت تحصیلی(ISM) گرفته شد. روش:شیوه اجرای پژوهش به این صورت بود که یکی از گروه‌ها به عنوان گروه آزمایش و گروه دیگر به عنوان گروه کنترل انتخاب شد. با گروه اول که گروه آزمایش بود درس دو کتاب زبان انگلیسی پایه دهم در 12 جلسه 45 دقیقه ای به شیوه معکوس تدریس شد. نهایتا داده‌های بدست آمده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش از آمار توصیفی برای طبقه‌بندی داده‌ها، میانگین، انحراف استاندارد و در بخش آمار استنباطی از آزمون واریانس چند متغیره جهت تحلیل نتایج آزمون پرسشنامه استفاده شده است. توسط نرم‌افزار SPSS محاسبه شد سپس نتایج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها:با توجه به نتایج به دست آمده دراین تحقیق می توان گفت که بین دانش‌آموزان گروه آزمایش و کنترل در ده بعد انگیزشی؛ گرایش به کار و تکلیف، گرایش به پیشرفت، رقابت جویی، قدرت اجتماعی، وابستگی اجتماعی، هدف مداری، اتکاء به نفس، اعتماد به نفس مثبت، شهرت طلبی و نوع دوستی، تفاوت معنادار وجود دارد. ولی بین گروه‌ها در دو بعد دیگر انگیزش (پاداش مادی، اعتماد به نفس منفی) تفاوت معناداری مشاهده نشد. با این نتایج به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که تدریس با شیوه کلاس معکوس برتری معناداری نسبت به روش متداول تدریس در افزایش انگیزش پیشرفت تحصیلی دارند.
کلمات کلیدی :
تدریس، کلاس معکوس ، انگیزش، پیشرفت تحصیلی، دانش‌آموزان
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی  حسابرسی عملیاتی- اثربخشیبهبود عملکردتاخير در ارائه گزارش حسابرسصورت هاي مالي تلفيقياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیت عملگراتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد استراتژيکساختار سازمانگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیاعتماد نام تجاریموبایلعملکرد توجهنادرپوررحمانیشعر معاصرچندرسانهریاضیرضايت شغليمهارتهاي ارتباطيپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدبیران ایرانیمیزان مالیاتنظام مالیاتیرعیت پروریعدالتوحدت وجودوکالتماهیتمطالعه كيفيزنانشادکامیمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشادریسمغربخودگوییتاب آوریفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودابن سینافارابیاشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامامام رضایهودیتمسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاخبارواحد یزدجبراناعتمادتعهدرضایتازدواجادبیاتنگارگریبیگزادهقلخانیامیندولتمهدیموحدینمرابطینحفصیانممالیکبحرانمخزنکاستاصقلیهسیسیلگیلانتمدناروپا سارتنتوین بیپرتغالهرمزتنبیهمدارسAHPتدریسجرحمتونمعلماندرمانرتنقدوكيلکُـلبفکرذکرمولاناپیرسمبیعامنیتگنبدفرمپوسترعشقانواعگلخیانتمنابعبداءقبضمعوضمُثلدروغنفاققایناتتابوتاثیرنکاحترسپیریعربآتنابومی محلیپرسفونهذنابهتقریرآرزوامیدعثمانیتفکرقالیعطاربدفهمیحافظرندحجچینثبتعقدشیرهولبهمنجیخنثیدوجنسیمعاددیندنیانفقهبازیدعاقمرؤیاتوبهقطرمصرمجرمکمیتخیلقصهشبمغمادراملاضرّعصبهدیوملیتزبیر
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !