#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی عوامل تاثيرگذار بر ترجيح دادن برند سبز از نظر مصرف كننده
دوره 2، شماره 20، دی 98، صفحات 76 - 88
نویسندگان : علی نام آور* 1 ، زهرا علی پور درویشی 2 ، حمید رضا سعید نیا 3

1 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

2 دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

3 دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل اثرگذار بر ترجیح برند سبز از نظر مصرف کننده است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها، پیمایشی- توصیفی است. جامعه آماری شامل خریداران ظروف یکبار مصرف سبز آملون در فروشگاه زنجیره ای رفاه شهر تهران (لویزان(در ماه های آذر و دی ماه سال 96 می باشد که از طریق نمونه گیری تصادفی، اطلاعات از 384 نفر به صورت پرسشنامه جمع آوری شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌آوری¬ﺷﺪه و اﻧﺠﺎم ﺗﺤﻠﻴﻞ ﻋﺎﻣﻠﻲ تأییدی و آزﻣﻮن الگوی پژوهش، از روش های تفاوتی میانگین ها )آزمون تی، آنوا و مانوا(، همبستگی بین متغیرها )پیرسون) و نرم‌افزار Lisrel و همچنین به‌منظور ﺑﺮرﺳﻲ ﭘﺎﻳﺎﻳﻲ و آمار توصیفی، از نرم‌افزار spss به¬کار گرفته شد. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﻛﻲ از آن اﺳﺖ از نظر مصرف کنندگان، رابطه مثبت و معناداری بین تصویر برند سبز، رضایتمندی از برند سبز، اعتماد و آگاهی از برند سبز با ترجیح دادن برند سبز وجود دارد.
کلمات کلیدی :
آگاهی از برند سبز، اعتماد از برند سبز، ترجیح دادن برند سبز، تصویر برند سبز، رضایت مندی از برند سبز.
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهاقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکرداقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای نتایجوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعدم اطمینان محیطیساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمداندمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرتجارت الکترونیکیجهت گیری بازارعملکرد مالیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیرضايت شغليمهارتهاي ارتباطيپرستارانورزشارزشبرندپرسپولیسدبیران ایرانیتبعیض مالیاتیگزارشگری سالانهعدالتوکالتماهیتعمل مادیفضای مجازیادبیات آیندهسطح آگاهیزنان شاغلرضايت زناشوييمطالعه كيفيذهن آگاهیحل مسئلهزنانشادکامینسبت کیو توبینهنرنمایشچهارمانگيزشتحول سازمانیادریسمغربجامع قرویینسکه علی (ع)اختلالات روانیفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودفارابیابن رشداشتغالبیکاریجرمتورمتئوری بازیزنفقهاجتهادتونسفقه مالکییهودیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارجبرانتعهدفرآیندقلخانیامیندولتمهدیموحدینممالیکبحرانمخزنکاستاگیلانرفتارتمدناروپا توین بیصفویهتنبیهفرهنگAHPجرحانتحالمتوندرمانرتهوشقدرترماننقدوكيلحقوقفکرذکرپیرسبیع سلفمبیعگنبدصحنفرمآرامپوستربطلاننقاشیگلخیانتروستافهمبداءقبضمُثلتابومحلهفوکوتاثیرنکاحهومرترسپیریعربسمبلآتناهرمسذنابهتقریرمشهدمادرانخلعتقاصرحلهرندحجچینعناصرتجسسثبتماربیعتمنجیعدهمعاددیندنیاقوللفظدعاقمتغییررؤیاآثاركاررباعیزوجهزوجمالیمرزکمیمغمادرالثیااملاحبسکلامضررضرّغزهشامهگلعصبهدیو
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !