بررسی نقش روابط عمومی ها در تولید سرمایه های اجتماعی سازمانها
دوره 7، شماره 74، تیر 1403، صفحات 39 - 52
1 کاردانی روابط عمومی، کارشناس شهرداری رشت
2 کارشناس زبان و ادبیات فارسی، کارشناس شهرداری رشت
3 کارشناس زبان و ادبیات فارسی، کارشناس شهرداری رشت
چکیده :
روابط عمومی ها زبان گویای سازمانها هستند و میتوانند نقش حلقه مفقوده میان سازمان ها و جامعه را ایفا نماید. عدم توجه به عملکردهای این واحد سازمانی، نتیجه ای جز فناء و نابودی بلندمدت سازمان ها را به همراه نخواهد داشت و برعکس، شناخت و بهره برداری درست و اصولی از آن میتواند این ارتباط دوسویه را تقویت نموده و کارایی و اثربخشی سازمان را بیشتر سازد. با توجه به این امر در این پژوهش به دنبال این مسئله هستیم که روابط عمومی ها تا چه میزان در بازتولید سرمایه های اجتماعی سازمانها نقش دارند. محقق در این پژوهش پس از بررسی ادبیات نظری تحقیق پژوهش های مشابه گذشته را بررسی می کند تا با یافته های خود قیاس نماید. یافته های پژوهش نشان می دهد روابط عمومی ها با توجه به نقش گسترده خود در حیطه های مختلف در تولید سرمایه های اجتماعی سازمانها نقش اساسی دارند.
روابط عمومی ها زبان گویای سازمانها هستند و میتوانند نقش حلقه مفقوده میان سازمان ها و جامعه را ایفا نماید. عدم توجه به عملکردهای این واحد سازمانی، نتیجه ای جز فناء و نابودی بلندمدت سازمان ها را به همراه نخواهد داشت و برعکس، شناخت و بهره برداری درست و اصولی از آن میتواند این ارتباط دوسویه را تقویت نموده و کارایی و اثربخشی سازمان را بیشتر سازد. با توجه به این امر در این پژوهش به دنبال این مسئله هستیم که روابط عمومی ها تا چه میزان در بازتولید سرمایه های اجتماعی سازمانها نقش دارند. محقق در این پژوهش پس از بررسی ادبیات نظری تحقیق پژوهش های مشابه گذشته را بررسی می کند تا با یافته های خود قیاس نماید. یافته های پژوهش نشان می دهد روابط عمومی ها با توجه به نقش گسترده خود در حیطه های مختلف در تولید سرمایه های اجتماعی سازمانها نقش اساسی دارند.
کلمات کلیدی :
روابط عمومی ها، سرمایه اجتماعی، سازمانها
روابط عمومی ها، سرمایه اجتماعی، سازمانها
-
176
-
66
-
1402/10/10
-
1403/01/26
-
1403/04/31