#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

نقش تاثیر برنامه طناب زنی بر توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان پسر دوره ابتدایی مدارس شهرستان البرز
دوره 6، شماره 70، اسفند 1402، صفحات 24 - 43
نویسندگان : سیدطاهره موسوی راد* 1 ، سجاد سنبل 2

1 استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه پیام نور؛ ایران

2 دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت راهبردی تربیت بدنی دانشگاه پیام نور ؛ ایران

چکیده :
طناب زدن یکی از موثرترین تمرینات قلبی عروقی است که مقاومت فیزیکی شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد؛ یعنی دقیقا همان خاصیت دویدن، دوچرخه سواری و سایر ورزش های هوازی را برای افزایش ضربان قلب دارد. هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر یک برنامه طناب زنی بر توانایی های ادراکی- حرکتی دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی شهرستان البرز می باشد.،تحقیق حاضر از نوع نیمه تجربی می‌باشد که به صورت میدانی و با استفاده از سه گروه طناب زنی، سنتی و کنترل انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانش آموزان پسر مدارس ابتدایی شهرستان البرز می‌باشد که از این میان تعداد 80 نفر به صورت تصادفی (خوشه ای مرحله ای) انتخاب و سپس به صورت تصادفی در سه گروه طناب زنی، سنتی و کنترل قرار گرفتند. سپس گروه طناب زنی به مدت ۶ هفته و هر هفته دو جلسه و هر جلسه ۲۰ دقیقه برنامه طناب زنی را انجام دادند و گروه سنتی تمرینات معمول در ساعات ورزش را دنبال کردند و گروه کنترل نیز فاقد هرگونه فعالیت بدنی بودند. در این تحقیق توانایی های ادراکی- حرکتی خرده مقیاسهای تعادل و هماهنگی عصب و عضله از آزمون رشد حرکتی لینکلن-اسرتسکی و خرده مقیاس چابکی از آزمون برینینس-اسرتسکی ارزیابی شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از t وابسته و تحلیل واریانس یک راهه در سطح معنی داری ۰/۰۵>p استفاده شد،نتایج به دست آمده از تحقیق نشان داد که برنامه طناب زنی بر توانایی های ادراکی- حرکتی خرده مقیاسهای تعادل (001/0=p)، هماهنگی (004/0=p) و چابکی (۰/۰۰۰=p) دانش آموزان پسر تاثیر دارد و گروه طناب‌زنی نسبت به دو گروه سنتی و کنترل از توانایی های ادراکی-حرکتی بالاتری برخوردار بودند،برنامه طناب زنی به دلیل داشتن تنوع، بر عامل های زیرساختی ابعاد متفاوت توانایی های ادراکی- حرکتی تاثیر دارد و در صورتی که به شیوه صحیح و به میزان مناسب تمرین داده شوند، می‌توانند نقش بسزایی در بهبود و توسعه تعادل، هماهنگی و چابکی دانش آموزان داشته باشند.
کلمات کلیدی :
دانش آموزان،طناب زنی، توانایی های ادراکی-حرکتی، شهرستان البرز
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردشفافيت گزارشگري ماليصورت هاي مالي تلفيقياقلام تعهديسود با رویکرد فعالیت در سطح ساختاریتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعدم اطمینان محیطیشرکت میهن شهر کرمانشاهسيستم هاي اطلاعاتي مديريتساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندموبایلنادرپوررحمانیحسابداري مدیریت استراتژیکچندرسانهریاضیهوش فرهنگیپرستارانانعطاف پذیری مالیورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسگزارشگری سالانهمرصاد العبادعدالتوکالتماهیتعمل مادینواحی صنعتیزنان غير شاغلمطالعه كيفيحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتسود خالصهنرنمایشچهارمامام رضا ( ع )ادریسمغربتاج آل محمدسکه علی (ع)فطرتالزاماتتربیتبانکعقودابن سینافارابیابن رشدنرخ بیکاریاشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتزرتشتتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارجبراناعتمادتعهدرضایتازدواجادبیاتقلخانیامینوزیراندولتمهدیمهدویتبحرانمخزنسیسیلتمدناروپا سارتنتوین بیاسپانیاهرمزتنبیهجرحمتونرتقطربهوشافریقیهنقدوكيلحقوقمعلمفکرذکرمولاناایجازمبیعتهدیداتفرمصحتسارجنتپژوهشگللغتنامهمنابعفهمنمازقبضمعوضمُثلدروغتابومحلهتاثیرترسپیریمعماریعمانامیدخلعفقهیرحلهرندحجتکاملثبتگناهعقدماربیعتهمدمودانتهولبهنكاحفسخعدهحاملخنثیمعاددیننفقهقولدعاتحمیدیهقمتغییرخوابرؤیاكارجمعیتزوجتفسیرتوبههرستقاچاقمرزتعزیرشعرعقلمغصبوریاملاجهادسودفسادغزهدیو
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !