#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

چگونه توانستیم فرهنگ مطالعه و پژوهش را در بین دانش آموزان ششم مدرسه عصمت گرماب تقویت نماییم؟
دوره 3، شماره 23، فروردین 99، صفحات 29 - 39
نویسندگان : زینب نصیری زرندی* 1 ، نگین علی اکبری 2

1 کارشناس علوم تربیتی،آموزگارشاغل منطقه ی افشار استان زنجان

2 کارشناس علوم تربیتی،آموزگارشاغل منطقه ی افشار استان زنجان

چکیده :
گرایش به کتاب و مطالعه، از عوامل مهم رشد جوامع و میزان دستیابی به اطلاعات، از مولفه های توسعه ملی قلمداد می شود. عادت به مطالعه و داشتن روحیه پژوهش، معمولا در دوران مدرسه شکل می گیرد و از آن جایی که ارائه راهکارهای عملی برای توسعه کتابخوانی، می تواند مفاهیم درسی را عمیق و وسیع کند، بنابراین پرداختن به این مساله اهمیت و ضرورت خاصی دارد. هدف این اقدام پژوهی، تلاش برای تقویت فرهنگ مطالعه و پژوهش در بین دانش آموزان مدرسه عصمت گرماب بوده است. اقدام پژوهی در سال تحصیلی 98-97 در پایه ششم،¬ در آموزشگاه دخترانه عصمت(دوره دوم)، واقع در شهر گرماب از توابع استان زنجان و با فراوانی46 نفر انجام شده است. پژوهشگران با استفاده از روش های علمی با هدف کسب داده های لازم جهت شناسایی عوامل موثر در مساله، از منابع گوناگون تحقیق، نظیر همکاران، دانش آموزان و والدین، کتب تخصصی و اینترنت بهره برده اند. پس از تجزیه و تحلیل داده ها، راه حل هایی قابل اجرا ارائه گردید. برخی از آن ها عبارت اند از: برگزاری کارگاه مقاله نویسی برای دانش آموزان، طرح معلم یار، جلسات نقد و بررسی فیلم، برگزاری جلسات توجیهی برای اولیا دانش آموزان، کارگاه آموزش فنون مطالعه و کتابخوانی (تلخیص، یادداشت برداری، طبقه بندی)،تشکیل میز گرد با دانش آموزان، بازدید دانش آموزان از کتابخانه و کانون پرورش فکری. با اجرای راه حل های فوق پژوهشگران موفق گردیدند، تاحدودی دانش آموزان را به انجام فعالیت های پژوهشی و مطالعه کتب غیر درسی علاقه مند سازند. در پایان این نتیجه حاصل شد که می توان با استفاده از روش های متنوع و خلاق و نیز برقراری روابط منطقی و دوستانه با دانش آموزان، آن ها را به انجام فعالیت های رسمی و غیر رسمی کلاسی علاقه مند ساخت.
کلمات کلیدی :
مطالعه، پژوهش، کتابخوانی، دانش آموزان
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابدارياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیت زمانگراحسابداری سنجش مسئولیتتصویر شرکتوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانبرون سپاریعدم اطمینان محیطیشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومحلبشاماتسلاجقهبنی حمداندمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیرضایتمندی مشتریموبایلنادرپوررحمانیشعر معاصرتجارت الکترونیکیمعاملات اینترنتیعملکرد مشتریعملکرد مالیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیستعریب دیوانهاتمدن اسلامیتبعیض مالیاتیمیزان مالیاتنظام مالیاتیمرصاد العبادفرهنگ سازیعدالتشعر تمثیلیوکالتماهیتعمل مادیادبیات آیندهسطح آگاهیمطالعه كيفيذهن آگاهیزنانشادکامیمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشتربیت عقلانیدوره ابتداییادریسمغربخودگوییتاب آوریفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودفارابیابن طفیلبیکاریجرمتورمزنفقهتونساسلامامام رضایهودیتمسیحیتتاریخبغدادقاهرهاخبارجبراناعتمادتعهدفرآیندرضایتادبیاتباباجانیامیندولتمهدیفاطمیانبحرانمخزنکاستاصقلیهسیسیلارزیابیرفتارتمدناروپا هرمزصفویهتنبیهمدارسجرحمتونسنگ کلیهدرمانرتطوایفافریقیهرماننقدشهادتوكيلبازار بیمهمالیاتمعلمکُـلبفکرذکرتحقیق و توسعهپیرسمبیعجنایتگنبدصحنفرموالیبالسرسختینقاشیپژوهشانواعگلمدیریت پروژهفهمبداءقبضمُثلنفاقتقلیدتابوتاثیرهومرترسشاعرآتناصنایعتولیدتقریرامیدقالیسوریهزیریانتقاصرحلهحافظرندحجعناصرثبتگناهعقدماربیعتمنجیوحدتعدهدیندنیانفقهقوللفظدعاتحمیدیهقمحجیتكارزوجفردیتوبهاردنمرزایذهکیفیقصهصبحمغضرّشامهابزعصبه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !