ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی مبانی معرفت شناسی در برنامه درسی
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 33 - 39
نویسندگان : سید احمد هاشمی 1، عباسعلی شمسایی* 2، حسین احمدزاده 3
1- استاد تمام گروه علوم تربیتی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
2- دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
3- دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
چکیده :
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی مبانی معرفت شناسی در برنامه درسی می باشد. روش تحقیق توصیفی – تحلیلی می باشد. امروزه نقش آموزش و به تبع آن برنامه درسي در ايجاد و توسعه تمدن‌هاي بشري و نيز تحول آنها بر همگان روشن است و یکی از مبانی برنامه درسی، نظام اعتقادی و ارزشی به ویژه معرفت‌شناسي است. بررسي مسائل مربوط به اين بحث براي بومي‌سازي علوم انساني در نظام آموزشي کشور و برنامه درسي از ضروريات شمرده مي‌شود. پاسخ به مسائل مربوط به معرفت‌شناسي در هر جامعه و نظام آموزشي برگرفته از جهان‌بيني و فلسفه حاکم بر آن جامعه مي‌باشد و برنامه درسي با سؤالات اساسي مورد طرح در مباني فلسفي تعليم و تربيت، به خصوص معرفت‌شناسي، رابطة آشکار دارد و بدون پاسخ به اين سؤالات نمي‌توان به برنامه درسي متناسب با نظام فلسفي اعتقادي در يک نظام دست يافت. اين موضوع به قدري در برنامه درسي مؤثر است که در تنوع نظريه‌هاي برنامه‌هاي درسي تأثير اساسي دارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !