-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,655
حسابداری مدیریت و مدیریت استراتژی کسب و کار در شرکتها و موسسات کوچک و متوسط
دوره 6، شماره 65، مهر 1402، صفحات 46 - 59
1- کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد
چکیده :
هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط میان شیوه های حسابداری مدیریت و توسعه استراتژی در شرکت ها و موسسات کوچک و متوسط است. شرکت های کوچک و متوسط از بازیگران اصلی توسعه و رشد اقتصادی هستند. برای تعیین استراتژی های مناسب در یک بازار متغیر و رقابتی، به دانش کمی و کیفی تولید شده توسط سیستم حسابداری نیاز است. سیستم حسابداری مدیریت می تواند بر تصمیمات مدیریتی تأثیر بگذارد، استراتژی ها را تغییر دهد و عملکرد شرکت را از طریق اقدامات گسترده خود تحت تأثیر قرار دهد. با استفاده از تحلیلهای آماری چند متغیره، نتایج مطالعات کاربردی برای موسسات مزبور نشان میدهد که برنامهریزی و کنترل سیستم حسابداری مدیریت، مدیریت هزینه، و اندازهگیری و ارزیابی عملکرد به طور قابلتوجهی بر استراتژیهایی که شرکتها اجرا خواهند کرد، تأثیر میگذارند .همچنین نتایج تحقیق حاضر نشان می دهد؛ شیوههای حسابداری مدیریتی مورد استفاده شرکتهای کوچک و متوسط با استراتژیهای شرکتی که در پیش گرفتهاند، مرتبط است و این اقدامات را میتوان به عنوان دستاورد اثرگزاری بر استراتژیهای شرکتها در نظر گرفت.
کلمات کلیدی :
- 781
- 416
- 1401/11/10
- 1402/02/10
- 1402/07/30



