


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,920
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده988
-
مقالات رد شده1,932
-
درصد پذیرش33.84%
-
درصد عدم پذیرش66.16%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,632,214
پیش بینی موفقیت تحصیلی بر اساس رغبت تحصیلی، خودتنظیمی یادگیری و شایستگی تحصیلی در دانش اموزان دختر مقطع متوسط اول
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 147 - 161
نویسندگان :
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر پیش بینی موفقیت تحصیلی بر اساس رغبت تحصیلی، خودتنظیمی یادگیری و شایستگی تحصیلی در دانش اموزان دختر مقطع متوسط اول شهر چالوس بود. اين پژوهش از نوع توصيفي - همبستگي می باشد. نمونه اين پژوهش مشتمل بر 310 نفراز دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر چالوس كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري خوشه اي استفاده شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه رغبت تحصیلی هرمنس (1998) و راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي زيمرمن و مارتينزپونز (1986)، شایستگی تحصیلی مورگان-جینکز (1999) و موفقیت تحصیلی فام و تیلور (1999) بود. یافته ها نشان داد بين رغبت تحصیلی با موفقیت تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معني داري وجود دارد. بين خودتنظیمی یادگیری با موفقیت تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معني داري وجود دارد. بين شایستگی تحصیلی با موفقیت تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معني داري وجود دارد. متغير رغبت تحصیلی با ضريب بتای 34/0، متغير شایستگی تحصیلی با ضريب بتای 32/0 و متغير خودتنظیمی یادگیری با ضريب بتای 29/0 می تواند به طور مثبت و معنی دار موفقیت تحصیلی دانش آموزان را پيش بينی کنند.
کلمات کلیدی :
- 827
- 477
- 1402/02/02
- 1402/03/17
- 1402/04/29