ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

پیش بینی موفقیت تحصیلی بر اساس رغبت تحصیلی، خودتنظیمی یادگیری و شایستگی تحصیلی در دانش اموزان دختر مقطع متوسط اول
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 147 - 161
نویسندگان :
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر پیش بینی موفقیت تحصیلی بر اساس رغبت تحصیلی، خودتنظیمی یادگیری و شایستگی تحصیلی در دانش اموزان دختر مقطع متوسط اول شهر چالوس بود. اين پژوهش از نوع توصيفي - همبستگي می باشد. نمونه اين پژوهش مشتمل بر 310 نفراز دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول شهر چالوس كه براي انتخاب آنها از روش نمونه گيري خوشه اي استفاده شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه رغبت تحصیلی هرمنس (1998) و راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي زيمرمن و مارتينزپونز (1986)، شایستگی تحصیلی مورگان-جینکز (1999) و موفقیت تحصیلی فام و تیلور (1999) بود. یافته ها نشان داد بين رغبت تحصیلی با موفقیت تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معني داري وجود دارد. بين خودتنظیمی یادگیری با موفقیت تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معني داري وجود دارد. بين شایستگی تحصیلی با موفقیت تحصیلی در دانش آموزان رابطه مثبت معني داري وجود دارد. متغير رغبت تحصیلی با ضريب بتای 34/0، متغير شایستگی تحصیلی با ضريب بتای 32/0 و متغير خودتنظیمی یادگیری با ضريب بتای 29/0 می تواند به طور مثبت و معنی دار موفقیت تحصیلی دانش آموزان را پيش بينی کنند.
کلمات کلیدی :
رغبت تحصیلی، خودتنظیمی یادگیری، شایستگی تحصیلی، موفقیت تحصیلی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !