ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

ارائه مدل تدریس هدفمند ریاضیات بر مبنای تکالیف مهارت محور و نظریه ون هیلی در تفکر هندسی
دوره 3، شماره 31، آذر 99، صفحات 30 - 22
نویسندگان : امیرمحمد مومنی کوهستانی* 1

1 1

چکیده :
این پژوهش به منظور بررسی و مطالعه سطوح تفکر و نحوه یاددهی – یادگیری ریاضیات و هندسه و همچنین ارائه مدلی جهت تدریس کارآمد در کلاس درس بر مبنای شناسایی سطوح تفکر دانش آموزان ، بدفهمی های رایج در آنان ، ارائه تکالیف مهارت محور و ارتقا سطوح تفکر ریاضی و هندسه دانش آموزان ارائه گردیده است. با استفاده از نظریه های مختلف در حوزه آموزش ریاضیات و هندسه مانند نظریه ون هیلی می توان بدفهمی ها و سطوح تفکر دانش آموزان را شناخت و سعی در ارتقاء سطوح تفکر و انگیزش آنان کرد. بر اساس نظریه ون هیلی بدفهمی ها و عدم درک ریاضی دانش آموزان ریشه در عدم آموزش صحیح به آنان دارد و نه به خاطر سن بیولوژیکی آنان. در پژوهش حاضر سعی می کنیم از راه شناخت روش های درک ریاضیات در دانش آموزان و استفاده از نظریه ون هیلی در هندسه به شناسایی بدفهمی های رایج در دانش آموزان برسیم و با ارائه آموزش های صحیح و تکالیف مهارت محور سعی در ارتقاء سطوح فکری آنان کنیم. روش پژوهش از نوع مروری با بررسی اسناد و مقالات و پژوهش های معتبر در حوزه آموزش ریاضی و هندسه است. همچنین در پژوهش از تجربیات زیسته اینجانب در حوزه آموزش ریاضی و همچنین تبادل تجربه میان اساتید و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان مازندران استفاده شده است.
کلمات کلیدی :
ون هیلی، بدفهمی، آموزش ریاضی، تکالیف مهارت محور
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهاقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابدارياقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعملکرد استراتژيکشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندشناسایی نام تجاریموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرمعاملات اینترنتیعملکرد مالیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیرضايت شغليپرستاراننوسانات دارایی های نقدیورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدبیران ایرانیتعریب دیوانهااداره کل امور مالیاتی غرب تهراناسوه گراییعدالتشعر تمثیلیوکالتماهیتعمل مادیفضای مجازیسطح آگاهیتوسعه اقتصاديشهرك صنعتی سپهرزنان غير شاغلحل مسئلهزنانشادکامیسرمایۀ اجتماعیسود خالصهنرنمایشچهارمانگيزشتربیت عقلانیادریسمغربجامع قرویینخودگوییتاب آوریفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودفارابیابن باجهابن طفیلابن رشدملا صدراجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامامام رضایهودیتمسیحیتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاخبارواحد یزدجبراناعتمادتعهدفرآیندرضایتدورة صفویتازه آبادامیندولتموحدینممالیکمهدویتمخزنمک کریپذیرشرفتارتمدنفلسفه اروپا هرمزصفویهنوآوریتنبیهجلوگیریAHPخانوادهجرحمتونرتمثلثاتتعارضنقدشهادتحقوقفکرذکرمولاناایجازمبیعگنبدصحنفرمعشقصحتموفقیتخلاقيتگلخیانتمنابعفهمبداءنمازقرآنقبضاقباضمُثلاومانیسمتاثیرایلیادعربآتناتشیعسوریهخلععبدریحافظرندحجچینثبتعطشماربیعتمحبترهاییولبهحسابمنجیهدفعدهدیندنیالفظدعاقمرؤیاغربقَسمزوجهتبرّیفردیبهمنهرستمرزمصرمتهمشباملاسودلذتشاممعتاددیوزبیر
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !