ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

رابطه ‌ويژگی های شخصيتی، رضامندی شغلی و رضامندی زوجيت در معلمان دانش‌ آموزان نابينا و عادی
دوره 3، شماره 25، خرداد 99، صفحات 35 - 50
نویسندگان : سپیده سرمدی پور* 1
1- کارمند اداره پست
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه ‌ويژگي‌هاي شخصيتي، رضامندي شغلي و رضامندي زوجيت در معلمان دانش‌آموزان نابينا و عادي شهر همدان بود. روش پژوهش توصيفي از نوع همبستگي بود. جامعه آماري پژوهش كليه معلمان دانش‌آموزان نابینا و عادی شهر همدان می‌باشند که در سال تحصیلی 93-1392 مشغول به فعالیت بودند. حجم نمونه به تعداد 16 نفر معلم دانش آموزان عادی و 16 نفر معلم دانش آموزان نابینا است که معلمان عادی به شیوه خوشه‌ای چندمرحله‌ای و از آنجایی که تعداد معلمان دانش‌آموزان نابینا محدود می باشد، لذا انتخاب نمونه از این جامعه به صورت تصادفی ساده انجام شد. ابزار جمع آوری داده پرسشنامه نئو فرم كوتاه 60 گويه‌اي (1991)، پرسشنامه رضامندي شغلي JDI (1969) و پرسشنامه رضامندی زوجيت افروز (1387) می باشد. روش هاي تجزیه و تحلیل داده ها آزمون های تی مستقل و همبستگي پيرسون بود. نتايج نشان داد كه ویژگی‌های شخصیتی به غیر از روان نژندی، ارتباط مستقیم و مثبت با رضامندی زوجیت و رضامندی شغلی معلمان دارند. در حالی که روان نژندی رابطه ای معکوس با رضامندی زوجیت و رضامندی شغلی نشان داد. از طرفی بين رضامندي شغلي و رضامندي زوجيت در معلمان دانش‌آموزان نابينا و عادي شهر همدان رابطه وجود دارد. همچنین مولفه‌های روان‌نژندی، دلپذیر بودن و مسئولیت‌پذیری در بین معلمان دانش‌آموزان نابينا و عادي دارای تفاوت معنی‌داری می‌باشد و نیز رضامندی شغلی و رضامندی زوجیت در بین دو گروه از معلمان دارای تفاوت معناداری بود.
روان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیدين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیبرنامه ریزی آموزشیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزندستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکناننظام گزینش نیروی انسانی و بانک پارسیانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانتقويت بنيان های اخلاقیكاركرد خانوادهاخلاقمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیجمعیت شناسی و احساس تنهاییکودک آزاریحقوق حمایتیقوانین کیفریانعطاف پذیری شناختینحوه تصمیم گیریعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکاندانش مبتنی بر بازاربازار رقابتی و پویاعملکردهنر دوره قاجارزن فرنگیتعزیرقاضیقاتل و مجنی علیهفقه مقارنیادگیریابتداییسازمانهاشیوه های تدریستفکر خلاقاجتماعیگوشیسبک های تدریسعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیاميد به زندگيگرانیممالیکاقتصادطراحی شهرینوآوریآموزشنوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفترویج وقفزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخخوش بینیشادکامیتقریبادیانمذاهبادبیات مللاسپانیاپرتغالمغربموحدانلوئی نهماروپابریتانیاتدریسسیستانتاریخ اجتماعیخوارجاینترنتاعتدالشهر تهرانفسادپیترزهرستحقوق معنویلایحهشیعهعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعخودپندارهتاثیراتآسیب هااسنادقاجارتصاویرسودلذتOrientalistقرآنتجرّیحقوقفقهکلامرنگبازیمحققانپژوهشگرانتکفیرجهادتربیت بدنیجرمدستورخیام پورتمرینحبسآرزوروشانگیزهخلاقيتخشماملادیکتهابن ابَّارالثیارستمزنتشیعابن منظوررسانهصبوریمادرناسانسانانبیاءطبیعتشهر شادمغمغبچهتکرارشبصبحنمادطلاقاتیسمباسکشکارجهانعقلسیمرغهنرالگوهاجایگاهشعراسترپوریمیهودیتقصهواشنگتنمتهمسهامشخصکیفیکمیتئورینقش معلممدلالگونقاشیایذههومردرمانقاچاقرمانانقاذعافیتدینذکربهمنقطرانحرافکوفهتفسیرتوبهمعادتبرّیاعسارتقابلنفقهزوجهمالیرباعیقمكارغصبغربخوابرؤیاحجیتتغییردعالفظعلماءدنیامشهدخنثیفسخعدهولبهبیعتحجرندخلعامیدذنابهتمدنمحلهتابوبداءگلصحتمهربابافرمگنبدصحنمبیعفکرنقدرتجرحموبدویستنبیهسارتنشخصیتنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !