
بررسي رابطه بين بيتفاوتي سازماني و قابليت يادگيري سازماني در مدیران مدارس شهرستان لامرد
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 14 - 21
1 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
2 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
3 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
4 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
چکیده :
این تحقیق با هدف بررسي رابطه بين بيتفاوتي سازماني و قابليت يادگيري سازماني در مدیران مدارس شهرستان لامرد انجام شده است. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی بوده، جمعیت مورد مطالعه شامل کلیه مدیران مدارس شهرستان لامرد می باشد. حجم نمونه طبق جدول مورگان برابر با 150 نفر بوده که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه بی تفاوتی سازمانی و پرسشنامه قابلیت یادگیری سازمانی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار اس پی اس اس انجام گرفت. از آماره های توصیفی «فراواني، فراواني تجمعي، ميانگين، انحراف معيار، کمترين نمره و بيشترين نمره« و در قسمت آمار استنباطي از «ضريب همبستگي، رگرسيون چندگانه» در سطح معناداري 05/0 استفاده شد. در تبیین نتایج به دست آمده می توان گفت که بی تفاوتی به عنوان یك متغیر روانشناختی می تواند زمینه ساز افزایش بی توجهی به فرد به سازمان و جایگاه خود شود و عامل های ساختاری، مدیریتی، انگیزشی و شخصی عامل های اصلی موثر بر بی تفاوتی سازمانی است.
این تحقیق با هدف بررسي رابطه بين بيتفاوتي سازماني و قابليت يادگيري سازماني در مدیران مدارس شهرستان لامرد انجام شده است. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی بوده، جمعیت مورد مطالعه شامل کلیه مدیران مدارس شهرستان لامرد می باشد. حجم نمونه طبق جدول مورگان برابر با 150 نفر بوده که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه بی تفاوتی سازمانی و پرسشنامه قابلیت یادگیری سازمانی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار اس پی اس اس انجام گرفت. از آماره های توصیفی «فراواني، فراواني تجمعي، ميانگين، انحراف معيار، کمترين نمره و بيشترين نمره« و در قسمت آمار استنباطي از «ضريب همبستگي، رگرسيون چندگانه» در سطح معناداري 05/0 استفاده شد. در تبیین نتایج به دست آمده می توان گفت که بی تفاوتی به عنوان یك متغیر روانشناختی می تواند زمینه ساز افزایش بی توجهی به فرد به سازمان و جایگاه خود شود و عامل های ساختاری، مدیریتی، انگیزشی و شخصی عامل های اصلی موثر بر بی تفاوتی سازمانی است.
کلمات کلیدی :
بيتفاوتي سازماني، يادگيري سازماني، مدیران مدارس، شهرستان لامرد
بيتفاوتي سازماني، يادگيري سازماني، مدیران مدارس، شهرستان لامرد
-
78
-
50
-
1403/09/15
-
1403/11/07
-
1404/02/30