ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسي رابطه بين بي‌تفاوتي سازماني و قابليت يادگيري سازماني در مدیران مدارس شهرستان لامرد
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 14 - 21
نویسندگان : پریوش سلیمانی* 1، عایشه جاسمی 2، صفیه ایزدی 3، فاطمه بادپا 4
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
2- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
3- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
4- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامی، لامرد، ایران
چکیده :
این تحقیق با هدف بررسي رابطه بين بي‌تفاوتي سازماني و قابليت يادگيري سازماني در مدیران مدارس شهرستان لامرد انجام شده است. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی بوده، جمعیت مورد مطالعه شامل کلیه مدیران مدارس شهرستان لامرد می باشد. حجم نمونه طبق جدول مورگان برابر با 150 نفر بوده که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده اند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه بی تفاوتی سازمانی و پرسشنامه قابلیت یادگیری سازمانی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار اس پی اس اس انجام گرفت. از آماره های توصیفی «فراواني، فراواني تجمعي، ميانگين، انحراف معيار، کمترين نمره و بيشترين نمره« و در قسمت آمار استنباطي از «ضريب همبستگي، رگرسيون چندگانه» در سطح معناداري 05/0 استفاده شد. در تبیین نتایج به دست آمده می توان گفت که بی تفاوتی به عنوان یك متغیر روانشناختی می تواند زمینه ساز افزایش بی توجهی به فرد به سازمان و جایگاه خود شود و عامل های ساختاری، مدیریتی، انگیزشی و شخصی عامل های اصلی موثر بر بی تفاوتی سازمانی است.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیافکار خودکشیاحساس ناامیدینهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلماناستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیباورهای نادرستتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانكاركرد خانوادهدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسحقوق حمایتیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیاختلال استرس حادخواب آلودگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانمسئولیت پذیری حرفه ایعملکردتمایل به صادراتحمایت دولتهنر دوره قاجارزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنارزشیابی توصیفییادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقاجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانبیمه دیه مسئولیتجریرهعصبهفضیل بن عیاضزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیرشد حرکتی ظریفدوره ابتداییبلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیثبت آنی معاملاتگرانیممالیکاقتصادسازگاریطراحی شهرینوآوریآموزشنوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفالگوهای تربیتیترویج وقفآسیب شناسیزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخخوش بینیشادکامیتقریبادیانمذاهباهل بیتادبیات مللاسپانیاپرتغالمغربحفصیانلوئی نهماروپااورشلیمبریتانیاتدریسخوارجاینترنتفسادروایاتپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّامام خمینیموانعکودکقاجارتصاویرسودلذتقرآنتجرّیحقوقفقهکلامتیزهوشرنگبازیجغرافیاجهادتربیت بدنیجرمدستورتمرینحبسآرزوروشسخت روییخشماملادیکتهاندلسادبیاتهایدگرالثیازنتشیعصبوریمادرناسانسانمغمغبچهتکرارشبصبحنمادباسکتصوفافریقیهاسبداناییعقلعرفانعشقهنرشعراسترهامانپوریمیهودیترویکرد هاقصهعاطفیحلاجتخیلحجابمتهمناشرشخصکیفیکمیترازتئوریمدلالگوایذهمجرمتغذیهدینذکراردنبهمندینداریسستیپلیسکیفرمعادفردیسنتحجيّتتقابلنفاقنفقهزوجقَسمقمنشانهتوفیقكارغصبغربآثاررؤیاتغییرهزینهدعاکلمهقولمردمدنیاصلحفسخعدهوحدتمدهوهخرمامارعقدتکاملچینحجرندقالیامیددهانذنابهصنایعپیریترستاثیرمحلهتابومُثلبداءگللغتنامهفرمگنبدصحنمبیعفکرنقدرتجرحتنبیهتورمعقودمدیریت هزینهنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !