


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,920
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده987
-
مقالات رد شده1,933
-
درصد پذیرش33.8%
-
درصد عدم پذیرش66.2%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,624,415
بررسی رابطه عزت نفس با سازگاری اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم شهر چالوس
دوره 6، شماره 59، فروردین 1402، صفحات 19 - 27
1- استادیار گروه روان شناسی و مشاوره، دانشگاه آزاد اسلامی ، تنکابن، مازندران ، ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، مازندران ، ایران
3- دانشجوی کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، مازندران ، ایران
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه عزت نفس با سازگاری اجتماعی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی اجرا گردید. این پژوهش از نوع کاربردی است که با طرح پژوهشی همبستگی بوده و جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر چالوس که در مراکز آموزشی شهر چالوس در سال تحصیلی 1397-1398مشغول به تحصیل بوده اند. که ازتعداد856 نفر دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 150 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش سیاهه آزمون شخصيت کاليفرنيا (1939) و سیاهه عزت نفس آیزنک(1967) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون به کمک نرم افزار spss انجام گردید. نتایج نشان داد که بین عزت نفس با سازگاری اجتماعی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
کلمات کلیدی :
- 709
- 319
- 1401/07/06
- 1401/10/04
- 1402/01/28