


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره88
-
تعداد مقالات2,926
-
تعداد نویسندگان5,150
-
مقالات پذیرش شده992
-
مقالات رد شده1,934
-
درصد پذیرش33.9%
-
درصد عدم پذیرش66.1%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,662,152
بررسی ارتباط سرمایه فکری با سرمایه اجتماعی در بین مدیران و کارکنان مدارس شهرستان تویسرکان
دوره 4، شماره 36، اردیبهشت 1400، صفحات 197 - 229
1-
2-
3-
4-
چکیده :
هدف این مقاله بررسي ارتباط سرمایه فکری با سرمایه اجتماعی مدیران و کارکنان مدارس شهرستان تویسرکان مي باشد. در این راستا یک فرضيه اصلي و سه فرضيه فرعي تنظيم شده است. این تحقیق دارای ماهیت توصیفی می باشد که در محیط واقعی با حداقل مداخله پژوهشگر صورت گرفته است. جامعه آماری این پژوهش مدیران و کارکنان مدارس شهرستان تویسرکان می باشد که تعداد آن ها در فاصله زمانی تحقیق 251 نفر برآورد شده و حجم نمونه با استفاده از رابطه کوکران 170 نفر برآورد گردیده و نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد. در این پژوهش ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه می باشد كه پس از دریافت راهنمایی و مشاوره های لازم از اساتید دانشگاهی و خبرگان اصلاحات لازم در پرسشنامه اعمال گردید. برای تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات جمع آوری شده از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شد. بدین ترتیب که برای طبقه بندی، تلخیص و تفسیر داده ها از روش آمار توصیفی و برای آزمون فرضیه های تحقیق از روش آماری استنباطی(آزمون اسپیرمن و فریدمن)استفاده شد. نتایج حاصل بیانگر وجود رابطه معنی دار و مثبت بین سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با سرمایه فکری می باشد. نتایج آزمون فریدمن نشان می دهد که متغیر سرمایه انسانی بیشترین اهمیت را در میان عوامل سرمایه فکری داراست. و پس از آن به ترتیب سرمایه ساختاری و سرمایه ارتباطی قرار دارند.
کلمات کلیدی :
- 848
- 279
- 1399/11/11
- 1400/01/25
- 1400/02/27