ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

خلاقیت و راهبردهای ارتقاء نوشتن خلاق در درس نگارش پایه یازدهم
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 40 - 52
نویسندگان : پریسا باستان* 1، علی حسین باستان 2
1- کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی
2- کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی خلاقیت و راهبردهای ارتقاء نوشتن خلاق در دانش آموزان می باشد. این پژوهش مطالعه ا ی نیمه-تجربی به شیوه ی توصیفی در مورد راهکارها و شیوه های نوین نوشتن خلاق در دانش آموزان براساس پیشینه ی موجود و کاربست تجربی آن در دانش آموزان دختر متوسطه دوم پایه ی یازدهم شهر اسلام آبادغرب است که برای گردآوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که شیوه های نوین آموزشی مانند به کارگیری داستان خوانی و داستان نویسی، نقد و ارزیابی نوشته های هم کلاسی ها، استفاده از موسیقی بی کلام جهت ایجاد حس آرامش و شکوفایی خلاقیت و سپس انعکاس آن در نوشتار، همچنین ارائه ی یک موضوع یا داستان به صورت نیمه تمام و ترغیب دانش آموزان جهت تکمیل آن از جمله مواردی است که می توان برای ایجاد انگیزه، خلاقیت و نوآوری در درس نگارش به کار گرفت.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !