ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

خلاقیت و راهبردهای ارتقاء نوشتن خلاق در درس نگارش پایه یازدهم
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 40 - 52
نویسندگان : پریسا باستان* 1، علی حسین باستان 2
1- کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی
2- کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی دانشگاه علامه طباطبایی
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی خلاقیت و راهبردهای ارتقاء نوشتن خلاق در دانش آموزان می باشد. این پژوهش مطالعه ا ی نیمه-تجربی به شیوه ی توصیفی در مورد راهکارها و شیوه های نوین نوشتن خلاق در دانش آموزان براساس پیشینه ی موجود و کاربست تجربی آن در دانش آموزان دختر متوسطه دوم پایه ی یازدهم شهر اسلام آبادغرب است که برای گردآوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که شیوه های نوین آموزشی مانند به کارگیری داستان خوانی و داستان نویسی، نقد و ارزیابی نوشته های هم کلاسی ها، استفاده از موسیقی بی کلام جهت ایجاد حس آرامش و شکوفایی خلاقیت و سپس انعکاس آن در نوشتار، همچنین ارائه ی یک موضوع یا داستان به صورت نیمه تمام و ترغیب دانش آموزان جهت تکمیل آن از جمله مواردی است که می توان برای ایجاد انگیزه، خلاقیت و نوآوری در درس نگارش به کار گرفت.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانتقويت بنيان های اخلاقیمدیریت عملکرددانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیکودک آزاریحقوق حمایتیعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکاندانش مبتنی بر بازارعملکردتمایل به صادراتحمایت دولتزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضیفقه مقارنحقوق جزای ایرانیادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقآموزش و یادگیریاجتماعیگوشیعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیونرشد حرکتی ظریفدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیاسناد الکترونیکگرانیممالیکاقتصادرهبری شهردارنوآوریآموزشنوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفترویج وقفزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتفتح صلاحیَِشامتاریخشادکامیموسی صدرتقریبادیانمذاهبتکالیف درسیپرتغالمغرباروپااورشلیمدانشگاهتعالیم اسلامیبریتانیاتدریسخوارجفسادمجازاتروایاتپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّخانوادگیموانعکودکاسنادقاجارتصاویرسودلذتBrownقرآنتجرّیفقهکلامرنگشکلبازیتکفیرجهادتربیت بدنیجرمدستورپنج استادتمرینچاقیحبسآرزوروشخلاقيتخشماملادیکتههایدگرالثیارستمزنابن ابارتشیعرسانهدولتمادرناسانسانانبیاءطبیعتپیاده راهقضاءنظارتمغتکرارشبصبحنمادطلاققدرتباسکشکارجهانداناییعقلعرفانعشقهنرشعرپوریمقصهداوری اکسیدفاطمیانحجابمتهمبحرانکامپیوترجامعهناشررایانهکمیتئوریمدلتغذیهرمانانقاذدینذکرتوکلاردنبهمنسستیکوفهتوبهتوحیدپلیسکیفرتوسلسبحانیتمکنتقابلنفاقنفقهزوجقمنشانهكارارتباطغربآثاررؤیادعابصیرتدنیاصلحخنثیفسخعدهحسابولبهبیعتخرمامارگناهتونسچینحجرندتقاصخلعامیدذنابهتقریرتمدنتولیدآتنانکاحتاثیرتابومُثلقبضنمازفهمگلفرمفکرنقدرتموبدتنبیهمخزنبرند
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !