بررسی املا و اختلال املا نویسی در دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 126 - 137
1 کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی دانشگاه صنعتی اصفهان
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی املا و اختلال املا نویسی در دانش آموزان ابتدایی می باشد. این مقاله به روش مروری و برای جمع آوری اطلاعات آن به منابع مکتوب و مقالات مرتبط در این زمینه مراجعه شده است که بعد از بررسی دقیق منابع به این نتیجه رسیدیم که وجود هر اختلال یادگیری در دانش آموزان باعث اختلال در پیشرفت تحصیلی می شود، که اختلال املا یکی از این اختلالات است. اختلال املا یکی از شایع ترین اختلالات دوران ابتدایی می باشد که بیش از یک قرن متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی و گفتار درمانی در پی تشخیص و درمان آن هستند. که اگر این اختلال درمان نشود باعث افت تحصیلی در مقطع ابتدایی و بعد باعث کاهش اعتماد به نفس در دانش آموز می شود. در این مقاله ابتدا تعریفی از املا و بعد از آن عواملی که در این اختلال تأثیر گذار است، مورد بررسی قرار گرفت و سپس عناصر و راهکار های یادگیری بهتر املا را مورد تحلیل قرار دادیم.
هدف از پژوهش حاضر بررسی املا و اختلال املا نویسی در دانش آموزان ابتدایی می باشد. این مقاله به روش مروری و برای جمع آوری اطلاعات آن به منابع مکتوب و مقالات مرتبط در این زمینه مراجعه شده است که بعد از بررسی دقیق منابع به این نتیجه رسیدیم که وجود هر اختلال یادگیری در دانش آموزان باعث اختلال در پیشرفت تحصیلی می شود، که اختلال املا یکی از این اختلالات است. اختلال املا یکی از شایع ترین اختلالات دوران ابتدایی می باشد که بیش از یک قرن متخصصان علوم تربیتی و روانشناسی و گفتار درمانی در پی تشخیص و درمان آن هستند. که اگر این اختلال درمان نشود باعث افت تحصیلی در مقطع ابتدایی و بعد باعث کاهش اعتماد به نفس در دانش آموز می شود. در این مقاله ابتدا تعریفی از املا و بعد از آن عواملی که در این اختلال تأثیر گذار است، مورد بررسی قرار گرفت و سپس عناصر و راهکار های یادگیری بهتر املا را مورد تحلیل قرار دادیم.
کلمات کلیدی :
املا، اختلال املا، افت تحصیلی، دیکته
املا، اختلال املا، افت تحصیلی، دیکته
-
525
-
265
-
1402/02/16
-
1402/03/21
-
1402/04/29