


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,920
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده988
-
مقالات رد شده1,932
-
درصد پذیرش33.84%
-
درصد عدم پذیرش66.16%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,632,355
تاثير آموزش فلسفه بر اشتیاق تحصیلی و خوداثربخشی تحصيلي دانش آموزان پايه ششم
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 162 - 174
1- عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس
2- دانشجوی کاردانی آموزش ابتدایی واحد چالوس
3- دانشجوی کاردانی آموزش ابتدایی واحد چالوس
چکیده :
هدف از اين پژوهش، تعيين تاثير آموزش فلسفه بر اشتیاق تحصیلی و خوداثربخشی تحصيلي دانش آموزان پايه ششم بود. طرح پژوهش، نيمه آزمايشي از نوع پيش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل است. در اين پژوهش جامعه آماري كليه دانش آموزان پايه ششم شهر چالوس در سال 1402/1401 می باشند. نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه اي 40 نفر در دو گروه آزمايشي و گواه (20 نفر گروه آزمايش و 20 نفر گروه گواه) قرار گرفت. ابزار هاي پژوهشي مورد استفاده اشتیاق تحصیلی بود و جهت سنجيدن آموزش فلسفه از پروتكل آموزشي هفت جلسه اي استفاده شد. براي تحليل داده ها از تحليل كواريانس چند متغيره و يك متغيره استفاده شد. یافتهها نشان داد آموزش فلسفه بر اشتیاق تحصیلی و خوداثربخشی تحصيلي دانش آموزان تاثير مثبت داشت.
کلمات کلیدی :
- 693
- 359
- 1402/02/07
- 1402/03/07
- 1402/04/29