ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

تاثير آموزش فلسفه بر اشتیاق تحصیلی و خوداثربخشی تحصيلي دانش آموزان پايه ششم
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 162 - 174
نویسندگان : راحله شکوهی* 1 ، ندا پور سلیم 2 ، حمیده مالامیری 3

1 عضو هیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس

2 دانشجوی کاردانی آموزش ابتدایی واحد چالوس

3 دانشجوی کاردانی آموزش ابتدایی واحد چالوس

چکیده :
هدف از اين پژوهش، تعيين تاثير آموزش فلسفه بر اشتیاق تحصیلی و خوداثربخشی تحصيلي دانش آموزان پايه ششم بود. طرح پژوهش، نيمه آزمايشي از نوع پيش آزمون و پس آزمون با گروه كنترل است. در اين پژوهش جامعه آماري كليه دانش آموزان پايه ششم شهر چالوس در سال 1402/1401 می باشند. نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه اي 40 نفر در دو گروه آزمايشي و گواه (20 نفر گروه آزمايش و 20 نفر گروه گواه) قرار گرفت. ابزار هاي پژوهشي مورد استفاده اشتیاق تحصیلی بود و جهت سنجيدن آموزش فلسفه از پروتكل آموزشي هفت جلسه اي استفاده شد. براي تحليل داده ها از تحليل كواريانس چند متغيره و يك متغيره استفاده شد. یافته‌ها نشان داد آموزش فلسفه بر اشتیاق تحصیلی و خوداثربخشی تحصيلي دانش آموزان تاثير مثبت داشت.
کلمات کلیدی :
آموزش فلسفه، اشتیاق تحصیلی، خوداثربخشی تحصيلی، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !