ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

تاثیر مهارت های مثبت اندیشی بر خودکارآمدری دانش آموزان
دوره 3، شماره 32، دی 99، صفحات 119 - 108
نویسندگان : صابر شفیعی* 1، شیما جعفرزاده 2، منا نصراللهی 3، نسیم محمدی 4، سارا اکبرنژاد 5
1- آموزگار ابتدایی استان ایلام
2- آموزگار ابتدایی استان ایلام
3- آموزگار ابتدایی استان ایلام
4- آموزگار ابتدایی استان ایلام
5- کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی. معلم استان ایلام .
چکیده :
هر مقاله حاضر از نوع مروری – کتابخانه ای است که با توجه نظرات اندیشمندان و صاحبنظران این عرصه نگاشته شده است. هدف از نگارش این مقاله بررسی تاثیر مهارت های مثبت اندیشی بر خودکارآمدری دانش آموزان است. نتیجه این مقاله نشان می دهد که وقتی فرد نسبت به استعدادها و موفقیت های خودش آگاه می شود؛ این امر باعث می شود که به راحتی تسلیم دیگران نشود، به داشته های خودش تکیه کند، ابتکار عمل به خرج دهد، لیاقت و قدرت به دست آورد، حس خودکم بینی فرد نسبت به خودش کم می شود، اشتغال های ذهنی منفی کم و نسبت به خود حس خوبی پیدا می کند. ممکن است در فعالیت های بیشتری شرکت کند. پس نگرش دیگران نسبت به او تغییر می کند و با او بهتر رفتار می کنند، درنتیجه احساس ارزشمندی می کند و این همان چیزی است که باعث افزایش خودکارآمدی در فرد می شود.
روان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیدين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیبرنامه ریزی آموزشیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزندستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانتقويت بنيان های اخلاقیكاركرد خانوادهاخلاقمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیپاد اسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسحقوق حمایتیقوانین کیفریعملکرد شغلیمدیرانهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیاختلال استرس حادصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانعملکردقالی های تصویریزن فرنگیتعزیرقاضیقاتل و مجنی علیهفقه مقارنیادگیریابتداییسرمایه اجتماعیسازمانهاتفکر خلاقاعتیاد به اینترنتاجتماعیگوشیعاقلهضمانبیمه دیه مسئولیتجریرهعصبهفضیل بن عیاضزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیرشد حرکتی ظریفبلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانهگلهابزثبتثبت آنیگرانیممالیکاقتصادآموزش تحرک وجهت یابیسازگاریطراحی شهریحکمرانی شهرینوآوریآموزشتهدیدامنیتطالبانوقفانعطاف پذیریزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتراه حسینَشامتاریخشادکامیامید به زندگیتقریبادیانمذاهباسپانیامغربموحدانلوئی نهماروپااورشلیمدانشگاهبریتانیاتدریسخوارجاینترنتفسادروایاتپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانععزت نفستاثیراتآسیب هااسنادقاجارتصاویرسودلذتتجرّیحقوقفقهقواعد فقهکلامماهیّت علمرنگشکلبازیتاثیرگذاریمحققانجهادابن سیناجرمچاقیحبسآرزوروشخلاقيتخشماملااختلال املادیکتهادبیاتتيزهوشالثیاتفکر معنویرستمسُرخهزنتشیعرسانهدولتصبوریمادرناسانبیاءآرا تربیتیطبیعتقضاءمغمغبچهتکرارصبحنمادژئوپلیتیکعقلعشقهنرشعراسترهامانپوریمقصهرفتاریتخیلمتهمجامعهناشررهی معیریکیفیکمیقانونترازتئوریالگوایذهبزه دیدهساختارمجرمکروناتغذیهرمانمراقبتدینذکرتوکلاردنقطرتفسیرتوبهتوحیدکیفرتلمیحمعادفردیمعتزلهسنتتولّیتبرّیحجيّتنفاقنفقهزوجهزوجمالیشوهرآشوبقمنشانهمعیاركارتلاشغربآثارتغییردعاروایتپذیرشبصیرتنشوزمردمدنیاعکاسیفسخعدهولبهبیعتمارگناهچینحجرندتفکرامیددندانذنابهآتناعربتابوبداءگلپوسترگنبدصحنمبیعفکرنقدرتمتونصقلیهموحدینبانکنامهکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !