ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

تأثير آموزش مبتنی بر روش حل مسأله گروهی بر پيشرفت تحصيلی در درس مطالعات اجتماعی
دوره 3، شماره 29، مهر 99، صفحات 8 - 1
نویسندگان : خدیجه جاسمی* 1 ، زهره حشمتی 2

1 کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی

2 آموزگار،کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی

چکیده :
این تحقیق با هدف بررسی تأثير آموزش مبتني بر روش حل مسأله گروهي بر پيشرفت تحصيلي در درس مطالعات اجتماعي انجام گرفته است. این تحقیق از نظر هدف تحقیق کاربردی و از نظر اجرا شبه آزمایشی از نوع گروه های پیش¬آزمون-پس¬آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانش آموزان چایه چهارم ابتدایی شهرستان سنقر بود که از میان آن ها 50 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شد، ابزار مورد استفاده در این تحقیق پرسشنامه پيشرفت درسي مطالعات اجتماعي بود. براي تحليل داده ها از شاخصه هاي آمار توصيفي ميانگين، انحراف معيار و براي پاسخگويي به فرضيه از آزمون تحليل کواريانس استفاده شد. نتايج حاکي از آن است که ميانگين نمرات پس آزمون پيشرفت تحصيلي به شکل معناداري در گروه آزمايش بيشتر از گروه کنترل است.
کلمات کلیدی :
آموزش، حل مسأله گروهی، پیشرفت تحصیلی، مطالعات اجتماعی
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهاقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیساختار سررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریمعملکردیادگیری سازمانیگرایش به هدفحسابرسی عملیاتی- اثربخشیبهبود عملکردپيچيدگي حسابداريتاخير در ارائه گزارش حسابرساقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیتهزینه یابی بر مبنای نتایجتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانبرون سپاریعملکرد سازمانیعملکرد استراتژيکساختار سازمانگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندرضایتمندی مشتریاعتماد نام تجاریموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرتجارت الکترونیکیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیرضايت شغليپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدبیران ایرانیتمدن اسلامیتبعیض مالیاتینظام مالیاتیمدیریت درآمدفرهنگ سازیعدالتهفت وادی عشقوکالتماهیتعمل مادیادبیات آیندهزنان شاغلرضايت زناشوييذهن آگاهیحل مسئلهزنانمشارکتهنرنمایشچهارمافت تحصيليانگيزشتفکرسیستمیادریسمغربخودگوییفطرتاسلامیتربیتبانکعقودابن سینافارابیاشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاخبارواحد یزدجبراناعتمادتعهدفرآیندرضایتادبیاتباباجانیتازه آبادبیگزادهامینوزیراندولتمهدیفاطمیانحفصیانممالیکبحرانشاخصآموزشمخزنصقلیهگیلانپذیرشرفتارتمدناروپا هرمزتنبیهکارکنانAHPتدریسجرحمعلمانرتمثلثاتقطربتعارضقدرتنقدحقوقصرفه جوییمعلمعرفانفکرذکرمولانامبیعامنیتفرمپوسترصحتنقاشیانواعگلمنابعروستافهمبداءقرآنقبضفروغتاثیرهومرترسپیریعمانآتناتشیعذنابهآرسمباراترندحجچینجنگثبتعقدمارآزادیولبهمنجیخنثیمعاددیندنیاقمزوجمالیتلمیحتوبهایذهکمیشعرمغناسالثیااروپازهددیوتوجهزبیر
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !