ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

رابطه سبک های هویت با سبک زندگی در دانشجویان
دوره 3، شماره 30، آبان 99، صفحات 35 - 24
نویسندگان : ارسلان برکت 1، معصومه ژیان باقری* 2
1- دانشجو کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشکده ی روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران
2- نویسنده مسئول: استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، دانشکده ی روانشناسی
چکیده :
هدف تحقیق حاضر تعیین رابطه سبک های هویت با سبک زندگی در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرج بود. روش پژوهش حاضر بدلیل بررسی رابطه بین متغیرهای پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه پژوهش حاضر کلیه دانشجویان دانشکده ی روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی سال 97-1396 واحد کرج به تعداد 3920 بودند. به همین منظور 100 نفر بر اساس جدول مورگان به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و دو پرسشنامه سبک هویت برزونسکی(ISI) ،(1992) و سبک زندگی لعلی(ISQ) ،(1391) در بین آنها توزیع گردید، با استفاده از آزمون آماری همبستگی پیرسون نتایج نشان داد بین مولفه های سبک های هویت با سبک زندگی در سطح معناداری 99 درصد رابطه معناداری وجود دارد.
روان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیدين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیبرنامه ریزی آموزشیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزندستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیكاركرد خانوادهاخلاقمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیجمعیت شناسی و احساس تنهاییکودک آزاریقوانین کیفرینحوه تصمیم گیریعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیاختلال استرس حادخواب آلودگیصحت روانزبان آموزیزبان دومیادگیری زبان دومایرانکودکانعملکردحمایت دولتهنر دوره قاجارقالی های تصویریزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسرمایه اجتماعیسازمانهاشیوه های تدریستفکر خلاقاعتیاد به اینترنتاجتماعیگوشیدانش آموزآموزش و پرورشدانش آموزانعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزاشتیاق تحصیلیآینده خدمات بانکیثبتثبت آنیاسناد الکترونیکاميد به زندگيگرانیممالیکاقتصادسازگاریرهبری شهردارنوآوریآموزشنوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفترویج وقفانعطاف پذیریزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخموسی صدرتقریبادیانمذاهباهل بیتاسپانیاپرتغالمغربحفصیانموحداناختلال خواندناختلال نوشتناروپاساسانیانبریتانیاتدریسحواس پرتیسیستاناینترنتفسادروایاتپیترزهرستلایحهشیعهعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعحل مسالهکودکتاثیراتآسیب هااسنادتصاویرجرمی بنتامسودلذتمدینه النبیقرآنتجرّیحقوقفقهکلاممهندسی مجددرنگشکلبازیاهل قلمجغرافیاتکفیرجهادتربیت بدنیجرمدستورچاقیحبسآرزوانگیزهخشماملادیکتهالثیارستمسُرخهزندولتصبوریمادرناسانبیاءطبیعتاجتهادقضاءمغمغبچهتکرارشبصبحنماداتیسمداناییعقلحماسهعشقهنرجایگاهشعراسترهامانپوریمقصهعاطفیاضطرارحلاجشطحانالحقتخیلمتهمناشرپهلوانامیر معزیاضافهکیفیترازالگومونالیزاایذههومرسیاستساختارفمینیسمتغذیهانقاذدینذکرتوکلبهمنقطرکوفهتوحیدتبرّینفاقنفقهزوجهزوجمالیشوهرقمتهاجمرؤیاتغییرهزینهدعاآخرتدنیازیارتنكاحعدهحاملهدفتسنننجاتمحبتخرمامارعقدگناهچینحجرندفقهیزیریانتولیدآتناکفائتنکاحتاثیرمحلهسلامتبداءفهمگنبدفکرموبدتنبیهدمشقنامهکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !