ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه بین ضعف کنترل های داخلی و هزینه های حسابرسی با تاکید بر نوع حسابرس در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
دوره 3، شماره 30، آبان 99، صفحات 110 - 94
نویسندگان : رسول عبدی 1، فرشته قلندری* 2
1- حسابداری، گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
2- کارشناسی ارشد حسابرسی،گروه حسابداری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
چکیده :
این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین ضعف کنترل های داخلی و هزینه های حسابرسی با تاکید بر نوع حسابرس در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شده است. متغیر مستقل تحقیق ضعف کنترل های داخلی، متغیر وابسته هزینه های حسابرسی و متغیر تعدیل گر نوع حسابرس می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد که نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری حذفی سیستماتیک از میان شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انتخاب شده و شامل 89 شرکت می باشد، که اطلاعات این شرکت ها برای یک دوره 6 ساله از سال 1392 تا 1397 جهت تحلیل فرضیه های پژوهش جمع آوری شده است. فرضیه های پژوهش با استفاده از روش رگرسیون در نرم افزار ایویوز و SPSS تجزیه و تحلیل گردید. نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد که بین ضعف کنترل های داخلی و هزینه های حسابرسی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و همچنین نوع حسابرس بر رابطه بین ضعف کنترل های داخلی و هزینه های حسابرسی تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هاکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانتقويت بنيان های اخلاقیكاركرد خانوادهمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیکودک آزاریحقوق حمایتیقوانین کیفرینحوه تصمیم گیریمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانمسئولیت پذیری حرفه ایمنابع و قابلیت مبتنی بر بازارعملکردهنر دوره قاجارزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضیارزشیابی توصیفییادگیریابتداییروابط عمومی هاسازمانهاتفکر خلاقاجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیرشد حرکتی ظریفدختر و پسربلوغمدرسهتعلیم و تربیتمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیثبت الکترونیکاسناد الکترونیکگرانیممالیکاقتصادننشاط کاری معلمانسازگاریطراحی شهریسرزندگی شهرینوآوریآموزشنوجوانداعش خراسانتهدیدامنیتطالبانوقفآسیب شناسیانعطاف پذیریزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضغزهصلیبیعرفاتراه حسینَشامتاریخعدالت جنسیتیخوش بینیتقریبادیانمذاهباهل بیتپرتغالمغربحفصیانموحداناروپادانشگاهبریتانیاشهرستان البرزاقدام پژوهیسیستانخوارجاینترنتاعتدالفسادمجازاتروایاتپیترزهرستلایحهشیعهعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعارزشیابیکودکتاثیراتاسنادقاجارسودلذتmedievalقرآنتجرّیحقوقفقهکلامرنگبازیمحققاناهل قلمتکفیرجهادجرمبزهکاریتمرینحبسآرزووجدان کاریانگیزهخشماملادیکتههایدگررستمزنتشیعپناهندگاندولتناسقضاءنظارتمغتکرارشبصبحاسبشکارعقلشاهنامهحماسههنرشعرپوریمقصهتخیلحجابمتهمجامعهمناظرهشخصتئوریمدلاقلیمنقاشیشناساییمجرمدرمانانقاذدینذکراردنبهمنتوبهتوحیدکیفرمعادفردیسنتتولّیانتخابتمکننفقهزوجهزوجقمكارصنعتآثارتغییرهزینهدعاکلمهقولدنیاخنثیعدههدفوحدتولبهمحبتهمدمبیعتمارجلوهچینحجرندتقاصاعتدیقالیامیدکفائتنکاحتابوفروغبداءگلصحتمبیعنقدرتموبدوکالتبرندنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !